Sökning: "att ta med arbetet hem"

Visar resultat 11 - 15 av 138 uppsatser innehållade orden att ta med arbetet hem.

  1. 11. Metoder, utmaningar, relationer och bemötande i arbetet med personer som har ett sexmissbruk : En socialpedagogisk analys av professionellas motivations- och behandlingsarbete med personer som har ett sexmissbruk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Jessica Sundenhag; Cherinda Svedin; [2022]
    Nyckelord :sexmissbruk; behandling; motivation; utmaningar; professionella; socialpedagogisk erkännande; inkluderande förhållningssätt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att uppnå ny kunskap om professionellas berättelser om metoder som används i motivations- och behandlingsarbetet med personer som har ett sexmissbruk, utmaningar och hantering av dessa utmaningar i motivations- och behandlingsarbetet samt relationer och bemötande som viktiga dimensioner. Studiens metodologiska utgångspunkt var hermeneutik med semistrukturerade intervjuer där åtta professionella har intervjuats. LÄS MER

  2. 12. Reshoring av produktion som hållbar lösning mot internationella risker? : En kvalitativ studie om riskbilden för svenska producerande företags försörjningskedja som konsekvens av outsourcad produktion.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Dahlberg; Anton Nygren; [2022]
    Nyckelord :Outsourcing; Reshoring; Resiliens; Försörjningskedja; Produktion; Hållbarhet; Automatisering; Riskbild; Internationella risker;

    Sammanfattning : Utifrån en svensk kontext har outsourcing haft en stor betydelse för svenska producerande företag för att reducera kostnaderna för arbetskraft och produktion, samt att dra fördel av välutbildad arbetskraft från lågkostnadsländer. Under det senaste året har försörjningskedjan blivit mer utsatt för sårbarhet och oförutsägbara händelser från internationella risker, som exempelvis Covid-19 pandemin, blockerade transportsträckor och containerbrister. LÄS MER

  3. 13. Att förvalta och förmedla ett kulturarv : Virserums möbelindustrimuseum

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Linn Helgesson; [2022]
    Nyckelord :cultural heritage; intangible cultural heritage; the Apple; Virserums möbelindustrimuseum; immateriellt kulturarv; materiellt kulturarv; kulturarv; kunskapsarv; Äpplet;

    Sammanfattning : Virserums möbelindustrimuseum är ett arbetslivsmuseum som representerar möbelindustrin i Virserum med omnejd. Det är en ideell förening som driver museet och det föreliggande arbetet undersöker hur föreningen förmedlar det materiella och immateriella kulturarvet. LÄS MER

  4. 14. Att "skådespela" på arbetet : Den vanliga medarbetarens hantering av emotioner i relation till människor i svåra situationer

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Simon Lundgren; [2022]
    Nyckelord :Thematic analysis; Situation adaptation; Emotion management; Behavior; Interaction.; Tematisk analys; Situationsanpassning; Emotionshantering; Beteende; Interaktion.;

    Sammanfattning : Att behöva hantera andra människors emotioner samtidigt som arbetaren förväntades kunna reglera sina egna emotioner i arbetet kunde i många arbetssituationer upplevas som påfrestande. Syftet med studien var att undersöka hur det är för anställda att arbeta med människor som befinner sig i utsatta situationer. LÄS MER

  5. 15. Covid-19 och dess påverkan på förskolan : Pedagogers strategier för att bibehålla god samverkan mellan hem och förskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Ken Lindvall; Lina Norrbom; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; digitalitet; restriktioner; samverkan; tamburkontakt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att bidra med en kompletterande bild till den redan existerande forskningen om faktorer som bidrar till god samverkan genom att undersöka vad pedagoger gjort, lärt sig och kommer ta med sig för strategier i arbetet med samverkan mellan hem och förskola under Covid-19’s pandemi. Studien är kvalitativ och utfördes genom att intervjua 12 pedagoger från förskolor från två kommuner i norra Sverige. LÄS MER