Sökning: "att undervisa på distans"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden att undervisa på distans.

  1. 1. Att anpassa undervisning i praktisk matlagning under Covid-19-pandemin : En kvalitativ intervjustudie av hem- och konsumentkunskapslärares erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Andrea Ekman; Louise Älfvåg; [2022]
    Nyckelord :Hem- och konsumentkunskap; distansundervisning; digitala klassrum; Covid-19-pandemin; lärares erfarenheter;

    Sammanfattning : Sammanfattning Skolämnet hem- och konsumentkunskap har en praktisk utgångspunkt där matlagning är centralt. Under våren 2020 nåddes Sverige av Covid-19-pandemin. Smittspridningen ökade snabbt och många skolor ställde delvis om sin verksamhet till distansundervisning. LÄS MER

  2. 2. Self-reported voice symptoms and voice handicap during virtual teaching compared to face-to-face teaching : A survey-based study on Swedish teachers in high schools and institutions of higher education

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: Logopedi

    Författare :Maria Allebeck; Olivia Åberg; [2022]
    Nyckelord :Voice disorders; Work environment; School teachers; Distance learning; COVID-19; Röststörningar; Arbetsmiljö; Skollärare; Distansutbildning; Covid-19;

    Sammanfattning : Purpose: Since the beginning of 2020, teachers all over the world have had to switch over to virtual teaching because of the COVID-19 pandemic. This change of teaching mode has unknown consequences on the vocal health of teachers. LÄS MER

  3. 3. Kursdeltagare både här och där! : En fenomenografisk fallstudie om uppfattningar och erfarenheter av synkron hybridundervisning inom högre utbildning

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Stefan Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Synkron hybridundervisning; distansundervisning; Blended Learning; Hybrid Learning.;

    Sammanfattning : Utbildning på högskole- och universitetsnivå har under åren 2020-2022 präglats av enorma påfrestningar, förändringar och restriktioner i spåren av den pandemi som drog över världen. Under våren 2020 behövde många lärare inom högre utbildning, över en natt, ställa om sin undervisning från campusbaserad undervisning till onlinebaserad distansundervisning och många studenter fick därmed också helt andra förutsättningar inom sina utbildningar. LÄS MER

  4. 4. Distansundervisning på gymnasiet i företagsekonomi

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Cesar Mirzaei langroodi; [2021]
    Nyckelord :Distansundervisning fjärrundervisning onlineundervisning;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker huruvida fyra behöriga lärare på olika svenska gymnasium samt tvåelever på ekonomiprogrammet upplever distans och fjärrstudier med fokus på ämnetföretagsekonomi. Genom en kvalitativ undersökning vill författaren få fram effektiva didaktiskaverktyg som likställer och jämför distans och fjärrundervisning med den traditionella undervisningeni ett klassrum. LÄS MER

  5. 5. Pandemins digitala svenskämne : En kvalitativ studie om gymnasielärare erfarenheter av att undervisa i svenskämnet på distans

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Anna Haraldsson; Casandra Ikonen; [2021]
    Nyckelord :coronapandemi; didaktik; distansundervisning; läsning; svenskämnet;

    Sammanfattning : Vi ämnar utveckla förståelse för hur gymnasielärare i svenskämnet har upplevt skiftet från klassrumsundervisning till distansundervisning med särskilt intresse av läsning. Metoden utgörs av kvalitativa intervjuer med fyra verksamma svensklärare. LÄS MER