Sökning: "att utveckla en produkt"
Visar resultat 1 - 5 av 608 uppsatser innehållade orden att utveckla en produkt.
1. Evaluating sensor accuracy and repeatability in gasketed plate heat exchangers
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknikSammanfattning : Alfa Laval has connected sensors to their gasketed plate heat exchangers (gphe) to extend their customer service offering. To develop this service further the flow through the GPHE is needed. In this thesis, the objective was to evaluate an inexpensive flow switch and two sensor kits that measure pressure and temperature. LÄS MER
2. Studies on future Mine Countermeasure Vessels (MCMV)
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för matematik och naturvetenskapSammanfattning : Background Maritime transportation is vital for international trade, and any disruption to this flow can have severe financial and environmental consequences. Ship mines, both old and new, present significant risks as man-made obstacles. LÄS MER
3. Developing a portable, customizable, single-channel EEG device for homecare and validating it against a commercial EEG device
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There are several commercial electroencephalography (EEG) devices on the market; however, affordable devices are not versatile for diverse research applications. The purpose of this project was to investigate how to develop a low-cost, portable, single-channel EEG system for a research institute that could be used for neurofeedback-related applications in homecare. LÄS MER
4. Meat me in the green : En litteraturstudie om sensoriska egenskaper för veganska och vegetariska livsmedelsprodukter
Magister-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Förståelse och intresset för mat och måltid ökar explosionsartat vilket medför större krav pålivsmedelsprodukter och upplevelser av en måltid där en produkt står i centrum.Produktutvecklare och gastronomer arbetar ständigt för att producera smakfulla livsmedelsom både är klimatsmarta och uppfyller konsumenternas krav på smak. LÄS MER
5. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER