Sökning: "att vara bra handledare"

Visar resultat 1 - 5 av 172 uppsatser innehållade orden att vara bra handledare.

  1. 1. Nyutexaminerade anestesisjuksköterskors upplevelse av introduktion och stöd – en intervjustudie

    Master-uppsats,

    Författare :Emma Olsson; [2023-06-08]
    Nyckelord :Nyutexaminerad anestesisjuksköterska; handledning; teamstöd; introduktion; upplevelser; erfarenhet; övergång;

    Sammanfattning : Att vara nyutexaminerad specialistsjuksköterska är en utmaning där handledningen ska möjlig-göra en trygg övergång från grundutbildad sjuksköterska till specialistsjuksköterska, samt stärka och utveckla den professionella yrkesrollen. Erfarna kollegor och handledare som skapar trygghet och främjar lärande är av stor betydelse för nyutexaminerade anestesisjuksköterskor. LÄS MER

  2. 2. Kris, kaos och kommunikation : En tvärsnittsstudie om hur livsmedelsföretag arbetar med krishantering och kriskommunikation under dagens rådande krissituationer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Alva Trygg; Frida Svensson; [2023]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intern kriskommunikation; Extern kriskommunikation; Teoretisk krishantering; Praktisk krishantering; Svenska livsmedelsföretag; Inflation.;

    Sammanfattning : Titel: Kris, Kaos och Kommunikation - En tvärsnittsstudie om hur livsmedelsföretag arbetar med krishantering och kriskommunikation under dagens rådande krissituationer Författare: Frida Svensson och Alva Trygg Handledare: Réka Andersson Bakgrund: Krissituationer går att kategoriseras in som så kallade vanliga eller ovanliga förändringsprocesser. Ovanliga förändringar uppstår från faktorer som inte går att förutspå, som den rådande ekonomiska kris som är aktiv i samhället idag. LÄS MER

  3. 3. Att vårda barn berör-vikten av att skapa trygghet i en ovan situation : Kvalitativ intervjustudie med intesivvårdssjuksköterskor

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Elin Widén; Jenny Hägg; [2022]
    Nyckelord :Caring science; critically ill children; experience; family; general intensive care unit; intensive care; intensive care nurse; life world; nursing.; Allmän intensivvårdsavdelning; familj; intensivvård; intensivvårdssjuksköterska; kritiskt sjuka barn; livsvärld; omvårdnad; upplevelse; vårdvetenskap. ;

    Sammanfattning : Bakgrund: Varje år vårdas barn på allmänna intensivvårdsavdelningar i Sverige, där det generellt vårdas mer vuxna än barn. Att vårda ett barn på en allmän intensivvårdsavdelning händer sällan vilket inte ger samma erfarenhet som att vårda en vuxen. LÄS MER

  4. 4. Specialpedagogik för lärande : En studie om ett statligt lyfts inverkan på elevers lärande och dess betydelse för framtida förbättringsinsatser

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Anna Helgesson; [2022]
    Nyckelord :Special education for learning; special educational competence; collegial learning; teacher learning; improvement initiatives; school development; distributed leadership; governance and management; Specialpedagogik för lärande; specialpedagogisk kompetens; kollegialt lärande; lärares lärande; förbättringsinsatser; skolutveckling; distribuerat ledarskap; styrning och ledning;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med kunskap om lärares, special­pedagogers, rektorers och förvaltningsledningens erfarenheter och upplevelser om förbättrings­insatsen specialpedagogik för lärande (SFL) och dess inverkan på förbättringsarbetet i en kommun, på såväl skol­enheter som i kommunen i stort. SFL är en kollegial kompetens­utvecklingsinsats med syfte att höja lärares kompetens inom specialpedagogik. LÄS MER

  5. 5. Viskleken slutar aldrig bra

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Rothstein; Emily Ludvigsson; Thea Wadell; Ebba Hoffenback; [2022]
    Nyckelord :Intern kriskommunikation; Medarbetare; Samhällskris; Meningsskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Viskleken slutar aldrig bra”: En studie om hur medarbetare uppfattar intern kommunikation under samhällskriser. Seminariedatum: 2 Juni 2022 Kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 hp Författare: Ebba Hoffenback, Emily Ludvigsson, Fredrik Rothstein, Thea Wadell Handledare: Christine Blomquist Nyckelord: Intern kriskommunikation, Medarbetare, Samhällskris, Meningsskapande Forskningsfråga: Hur upplever medarbetare den interna kriskommunikationen under Ukrainakrisen 2022? Hur upplever medarbetare att mening skapas för det som internt kommuniceras under en samhällskris? Syfte: Syftet med studien är att undersöka medarbetares upplevelser av den interna kriskommunikation som följde under Ukrainakrisen 2022, samt identifiera vad det är som upplevs vara meningsskapande vid intern kommunikation under samhällskriser. LÄS MER