Sökning: "att vara kreativ"
Visar resultat 21 - 25 av 293 uppsatser innehållade orden att vara kreativ.
21. Ett första intryck : Hur manligt sminkanvändande påverkar uppfattningen av personlighetsegenskaper
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Manligt sminkanvändande är något som vuxit och blivit en stor del av samhället. Trots detta förknippas det fortfarande med femininitet och homosexualitet. Syftet med denna studie var att öka förståelsen för hur sminkanvändning hos män påverkar hur de uppfattas av dess omgivning. LÄS MER
22. Samtal i nya rum : En kvalitativ studie om studievägledning i nya kreativa miljöer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Studie- och yrkesvägledning är en ganska ung yrkesroll sedan Frank Parson började pussla ihop människor med jobb i början av 1900-talet. På grund av detta så finns det inte så mycket forskning för att förklara vägledarrollen och alla dess möjligheter och hinder. LÄS MER
23. Generativa melodier för modulära syntar : En vidareutveckling av den klassiska steg
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Detta arbete tar avstamp i Brian Enos uttryck generative music, detta har blivit förknippat med modulära syntar. Hos modulära syntar är möjligheterna stora att ställa in parametrar och sedan låta synten göra sitt, vilket kan skapa intressanta ljudlandskap. Det som dock sällan uppstår är melodier. LÄS MER
24. I, Robot : En analys av kreativ artificiell intelligens i ljuset av upphovsrätten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Artificial intelligence (AI) has become an increasingly used technology in today's society. In recent years, AI systems have even begun to be used to create creative works, so-called creative AI. LÄS MER
25. Loops – en digital lärplattform med möjlighet till kreativ interaktiv pedagogik i undervisningen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : I och med den allt snabbare digitaliseringstakten i Sveriges skolor behövs en tydligare uppföljning av hur förändringarna påverkar flera faktorer. Generellt behöver det bli tydligare hur lärarna använder de digitala resurser som ställs till förfogande och hur de upplever de förändringar som digitaliseringen innebär. LÄS MER