Sökning: "att vara leverantör till dagligvaruhandeln"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden att vara leverantör till dagligvaruhandeln.
1. Den nya dagligvaruhandeln : En kvalitativ intervjustudie om informationsutbytet mellan handlare och konsument
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har skapat en unik möjlighet för den traditionella handelns verksamheter att övergå till en digital plattform eller e-handel. E-handeln har sett en stor ökning de senaste åren och anses vara ett seriöst alternativ till den traditionella handel då det ger konsumenter en möjlighet att anpassa tjänsten efter sina egna krav och behov. LÄS MER
2. Samarbetet mellan leverantör och dagligvaruhandel vid tillverkning av EMV : en studie av EMV på den svenska mejerimarknaden
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Dagligvaruhandeln befinner sig i en hård konkurrenssituation. Det gäller att locka konsumenter till kedjornas butiker, och framförallt få dem att bli trogna kunder. Detta har lett till att livsmedelskedjorna antagit ett antal strategier för att stärka konkurrensförmågan. En av dessa är EMV, Egna Märkesvaror. LÄS MER
3. Bakomliggande faktorer till vertikal integration mellan dagligvaruhandeln och kött- och charkindustrin : en fallstudie av två företag i vardera bransch
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Tre stora handelsblock dominerar idag den svenska dagligvaruhandeln. För många av leverantörerna står samhandeln med dessa kedjor för en stor del av omsättningen. Rådande förutsättningar framkallar en sårbarhet hos leverantörerna, eftersom de oftast är beroende av ett fåtal större kunder. LÄS MER
4. Hållbarhetsredovisning till nytta för finansiella intressenter? : en fallstudie
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Companies today are facing more and different kinds of demands from the society and their stakeholders. It is no longer enough to just deliver the products, and not just the quality of the products that matter. The consumers are getting more conscious about the many ways in which companies affect the society and the environment in which we live. LÄS MER
5. Leverantörer är från Mars, detaljister är från Venus : Egna märkesvarors (EMV) inverkan på
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : A1237 En pågående trend inom dagligvaruhandeln håller på att omforma förutsättningarna för samtliga aktörer, från leverantör till detaljist och slutligen mot konsument. För ett antal år sedan började dagligvarukedjor att introducera egna märkesvaror (EMV). LÄS MER