Sökning: "attention value"

Visar resultat 1 - 5 av 954 uppsatser innehållade orden attention value.

  1. 1. SAKTA NER ELLER SKROLLA VIDARE? En studie av användarna på TikTok om sin upplevelse av korta medieformat och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alana Cornéer; [2024-03-04]
    Nyckelord :TikTok; koncentrationsförmåga; uppmärksamhet; korta medieformat;

    Sammanfattning : This study delves into the user experiences and perceptions of short media formats on TikTok and their impact on users' attention spans. Drawing from theoretical frameworks such as attention theory, media ecology, and uses and gratifications theory, the study conducted qualitative interviews with six participants to delve deeper into their experiences. LÄS MER

  2. 2. Economic openness and income growth in Africa : A study on the impact of economic openness on income growth in African countries in the period from 2010 to 2020

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Nationalekonomi

    Författare :Abdelhaleem Hassan; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The objective of this investigation is to analyze the correlation between economic openness and income growth in African nations, elucidating the potential impact of liberalized economic measures on the economic development and prosperity of countries across the continent. Design/Methodology/Approach: The research employs a quantitative methodology, utilizing panel data spanning eleven years, to scrutinize the correlation between economic openness and income growth in Africa. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fahad Ayub; Buddika Mantilake; [2024]
    Nyckelord :Purchase Intentions; Consumer Durables; Trust; Loyalty; Price Value; Sri Lanka; Pakistan;

    Sammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER

  4. 4. Private Equity : En studie om hur några svenska PE-bolag hanterar styrelsen och företagsledningen i portföljbolaget

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Ahlestål; Hampus Jansson; [2024]
    Nyckelord :Private Equity; PE-bolag; Bolagsstyrning; Styrelse; Företagsledning; Incitamentsprogram; Samarbete;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur några svenska PE-bolag hanterar styrelsen och företagsledningen i det förvärvade portföljbolaget.    Tidigare studier har fokuserat på frågor rörande investeringskriterier samt hur PE-bolag arbetar för att skapa värde i sina portföljbolag. LÄS MER

  5. 5. Virtuell klädprovning via AR : En kvalitativ studie om hur virtuell klädprovning via Augmented Reality påverkar en konsuments köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filippa Åkesson; Mariama Touray; [2024]
    Nyckelord :AR augmented reality ; virtual clothing fitting; purchase decision process; experience; needs; value creation; AR augmented reality ; virtuell klädprovning; köpbeslutsprocess; upplevelse; behov; värdeskapande;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och dess teknologiska utveckling har gett upphov till nya digitala lösningar, däribland AR (Augmented Reality) är ett av de digitala verktyg som under de senaste åren fått en ökad uppmärksamhet bland både chefer och forskare. Augmented reality är ett virtuellt verktyg vars innehåll integreras i en användares uppfattning om den verkliga världen. LÄS MER