Sökning: "attitude and purchase intention"

Visar resultat 6 - 10 av 226 uppsatser innehållade orden attitude and purchase intention.

  1. 6. Enhancing mobile advertising through 3D and AR

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Erik Linnarson; [2023]
    Nyckelord :3D; AR; Advertising;

    Sammanfattning : Augmented Reality (AR) is making its way into many industries, with advertising being no exception. Existing literature within the field have focused on investigating the benefits of AR advertising from the perspective of businesses, for instance by measuring purchase intention and effect on attitude towards the brand. LÄS MER

  2. 7. Effekten av mikro- och makroinfluencers på köpintentionen : En kvantitativ studie om influencer-typernas påverkan inom färg-kosmetika

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hanna Larsson; Linn Nyman; Josefine Wallén; [2023]
    Nyckelord :Mikroinfluencers; makroinfluencers; Source credibility model; köpintention; Theory of planned behavior; attityd;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa förståelse för om och i så fallhur mikro- och makroinfluencers påverkar relationen mellan attitydkomponenterna (tillförlitlighet, experits och attraktivitet) och köpintentionen. Metod:Denna studie baseras på en kvantitativ forskningsmetod där primärdata samlades in via en digital enkätundersökning. LÄS MER

  3. 8. How do the Female Attitudes Towards Sustainable Branding Influence Purchase Intention in the Sportswear Industry : A qualitative study of women aged 20-50.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Nicole Vizcaino; Emma Kettunen; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Sustainability; Sustainable branding; Brand sustainability; Greenwashing; Sportswear; Sportswear industry; Sports apparel industry;

    Sammanfattning : Background: The sportswear industry has grown rapidly in the past years, with sportswear becoming a popular choice for everyday wear and sports activities. However, concerns about sustainability have emerged, prompting consumers to think about their purchasing habits. LÄS MER

  4. 9. "Tiktok made me buy it” : En kvantitativ studie om TikToks påverkan på generation Zs attityder som konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Madhav Joshi; Sania Sadr Mousavi; [2023]
    Nyckelord :attitudes; attitude components; social media; TikTok; Generation Z; user generated content; word of mouth; attityder; attitydkomponenter; sociala medier; TikTok; generation Z; användargenererat innehåll; Word Of Mouth;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att öka förståelse för hur generation Zs attityder som konsumenter påverkas av den sociala medieplattformen TikTok. Attityder är utifrån de två använda teoretiska modellerna uppdelade i tre komponenter respektive sex faser. Baserat på tidigare relevant forskning och teorier togs det fram tre hypoteser. LÄS MER

  5. 10. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER