Sökning: "attitude towards the ad model"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden attitude towards the ad model.

  1. 1. Påverkan av spelreklam och internetspelande på konsumenter i en digitaliserad marknad : En deduktiv studie om konsumenters uppfattning av den förändrade spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Simon Carlhammar; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marknaden för spel om pengar har förändrats kraftigt de senaste åren som följd avdigitalisering av branschen. Detta har tillfört nya möjligheter för spelbolag att marknadsförasig samt att erbjuda en lättillgänglig och användarvänlig tjänst för konsumenter vilket har letttill ökade bekymmer angående problemspelande där marknadsföringen i synnerhet harhamnat i fokus. LÄS MER

  2. 2. Fint som snus - eller? : En kvalitativ studie om hur influencer marketing av kontroversiella produkter påverkar konsumenters attityder till influencers personliga varumärken.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Enmark; Linette Norström; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Marketing; Controversial products; Attitudes; Personal brand; Influencer; Reklam; Kontroversiella produkter; Attityder; Personligt varumärke;

    Sammanfattning : När influencers marknadsför produkter i samarbeten med företag påverkas både företagets, men också influencerns personliga varumärke. Det är därför viktigt för influencers att välja sina samarbeten och vad de gör reklam för. LÄS MER

  3. 3. “För mig är det varumärket och dess status som skapar värde” : En studie om vad en kändis bidrar med i marknadsföring för exklusiva varumärken riktad till män

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Hamnström; Roza Arosh; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; Marketing; Desire;

    Sammanfattning : Advertisements are today a large part of our daily lives, making marketing increasingly complex and hard to navigate for companies seeking to catch our attention. One way of engaging with consumers is with the help of celebrities, via so called celebrity endorsements. LÄS MER

  4. 4. Microtransactions and lotteries in video-games

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Simon Barkman; Marcus Mattsson; [2019]
    Nyckelord :Microtransactions; Hedonic-motivation systems adoption model; HMSAM; Hedonic motivations; Cognitive absorption; Loot boxes; Freemium; Virtual goods;

    Sammanfattning : Microtransactions are part of a business model used almost extensively in the video-gaming industry where developers offer virtual goods or features via micropayments. The concept is relatively new and still unknown to many but deeply rooted in modern video-game developers’ business strategies. LÄS MER

  5. 5. Sexually Objectified Male Portrayals in Fashion Advertisements : Swedish Male Adults Perspectives and Attitudes towards the male portrayals and its Effects on Brand Image

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Kyoko Yamashita; Emma Stenson; [2019]
    Nyckelord :Gender Stereotype; Sexual objectification; Advertising; Consumer attitudes; Male portrayals; Brand image; Attitude-towards-the-Ad model;

    Sammanfattning : Background: For decades, gender representation in advertising has occupied the attention of researchers, where especially advertising that depicts women sexually has been well examined. However, relatively few research works have investigated the sexualization and objectification of men in advertising, although it is starting to change. LÄS MER