Sökning: "attitude-behavior gap"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden attitude-behavior gap.

  1. 1. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landén; Nazmee Noor; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Attitude-Behavior Gap ABG ; Consumer behavior; Clothing industry; Sustainability; Ethical consumtion;

    Sammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER

  2. 2. "Gapet" till att värna om klimatet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Clemén; Andrea Månsson; Moa Olsson; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Attitude-behavior gap; Sustainable clothing consumption; Fast fashion; Second hand; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Ja, jag ville köpa den där tröjan – vad då, då? : En kvalitativ studie om faktorer vid köpbeslut av mode och kläder utifrån hållbar konsumtion, TikTok och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Valéry Belvroy; Frida Johansson Blomberg; [2023]
    Nyckelord :consumer buying process; purchasing decisions; sustainable consumption; TikTok; marketing; platform logic; cognitive dissonans; attitude-behavior gap;

    Sammanfattning : Den här kvalitativa studien undersöker hur marknadsföring på TikTok påverkar konsumenters köpbeslutsprocess och köpbeslut – med särskilt fokus på konsumtion av mode och kläder. Vidare vill den här studien klargöra för de faktorer som driver konsumenter att bryta sina uttalade värderingar och intentioner under köpbeslutsprocessen i förhållande till hållbarhetsaspekterna. LÄS MER

  4. 4. Sustainable consumption and individual responsibility

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Filippa Hansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Perceived ability; Attitude-behavior gap; Just transition; Malmö; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The more urgent the climate crisis become, the more responsibility is placed on individuals to reduce their carbon emissions and become ‘sustainable consumers’. If individuals are given such a responsibility, it is important to examine whether they perceive that they can fulfill it. LÄS MER

  5. 5. Consumers’ perception of climate-smart wine packaging : a case study on Systembolaget

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Nicole Chidiac; Iris Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Wine packaging; climate impact; consumer behavior; sustainability labels; ; CSR; Alpabeth Theory;

    Sammanfattning : Environmental concerns in the wine industry are getting more attention worldwide, making it important to shift to more sustainable practices. One of the most significant CO2e emissions originates from wine glass bottles as packaging material. LÄS MER