Sökning: "attityd dold marknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden attityd dold marknadsföring.

  1. 1. Dold marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om konsumenters attityder mot influencers dolda marknadsföring på sociala medier och de ageranden dessa attityder leder till

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Kovacic; Andreas Lenell; [2018]
    Nyckelord :Undercover Marketing; Social Media; Consumers; Attitudes; Actions; Influencers; Dold marknadsföring; Sociala medier; Konsumenter; Attityder; Ageranden; Influencers;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to gain an understanding of the link between attitudes and actions to influencers’ undercover marketing in social media from a consumer perspective, as this is lacking in today's research. Theoretical reference frame: The study uses theories, concepts and previous research that are within the field of the study. LÄS MER

  2. 2. Influencer Marketing av miljövänliga livsmedel: Att nå Millennials i den digitala miljön

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofia Malmberg; Therése Josefsson; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; e-Word-of-Mouth; Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Millennials; Product Placement; Produktplacering; Sociala medier; Stealth Marketing; Twostep flow theory och Visuell kommunikation.;

    Sammanfattning : Influencer Marketing är relativt nytt och ingen naturlig del av de flesta företags strategier. Däremot ökar det i popularitet. Detta innebär att företag behöver ett hjälpmedel, en slags nybörjarguide, för att förstå grunderna i Influencer Marketing på Instagram. LÄS MER

  3. 3. Social media influencers : En kvalitativ studie om hur konsumenter uppfattar social media influencers och företagssponsrade inlägg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jessica Erstadius; Johanna Larsson; [2016]
    Nyckelord :SMI; sociala medier; influencer; corporate-sponsored posts; trust; attitudes; credibility; SMI; sociala medier; influencer; företagssponsrade inlägg; förtroende; trovärdighet; attityder;

    Sammanfattning : Abstract As the media intensity increases, it becomes more difficult for companies to obtain people's attention, and a risk that the message will pass its target audience arises. Social media has generated new possibilities for companies to be able to profile their message and reach specific target audiences. LÄS MER

  4. 4. Stealth Marketing : En kvalitativ undersökning av en kontroversiell marknadsföringsmetod i det etiska gränslandet

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mårten Larsson; Marianne Mesko; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vår uppsats utgår från det faktum att det har blivit svårare för företag att utmärka sig i det ökande bruset av marknadskommunikation. Konkurrensen om konsumenternas uppmärksamhet har tvingat marknadsförare och företag att använda sig av nya och annorlunda marknadsföringsmetoder för att nå ut med sina budskap. LÄS MER