Sökning: "attityd kommunikation motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden attityd kommunikation motivation.

  1. 1. Vägen tillbaka till skolbänken - En realistisk forskningsöversikt om orsaker och interventioner för elever med problematisk skolfrånvaro

    Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Frida Ottosson; [2022]
    Nyckelord :Problematic school absenteeism; realistic review; multimodal intervention; mechanism; configuration; context; school attendance; behaviorism; systems theory.; Problematisk skolfrånvaro; realistisk översikt; multimodal intervention; mekanism; konfiguration; kontext; skolnärvaro; behavioristisk teori; systemteori.;

    Sammanfattning : Problematisk skolfrånvaro är ett omfattande problem som kan få sociala, emotionella och kunskapsmässiga konsekvenser för barn och ungdomar. Forskning visar att multimodala interventioner är effektiva i att öka skolnärvaro, vilka programstrategier inom interventionerna som fungerar i vilka kontexter saknas däremot kunskap om. LÄS MER

  2. 2. Attityder till matematikundervisningen : Hur kan läraren arbeta för att främja positiva attityder till matematik?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Ludwig Allard; Olsson Annie; [2021]
    Nyckelord :elever; attityd; matematikundervisning; intresse; matematik; påverkan; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka vad det är som påverkar elevers attityd till matematik samtvad vi som lärare kan göra för att främja en god attityd. Flera forskare menar att den negativasynen på matematik kommer ifrån samhället. LÄS MER

  3. 3. "När man väl kommit in i boken, då är det dags att sluta" : En kvalitativ studie om hur elever i årskurs 6 besrkiver att lärares förhållningssätt till skönlitteratur i undervisningen påverkar deras motivation och läsintresse.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Fanny Tingsén; [2021]
    Nyckelord :fiction; grade 6; working methods; motivation; litterature teaching; skönlitteratur; årskurs 6; arbetssätt; motivation; litteraturundervisning;

    Sammanfattning : Resultaten från PISA undersökningen 2018, i relation till undersökningen som utfördes 2015, visar att elevernas attityd till läsning blivit allt mer negativ och att läsandet har minskat, särskilt bland elever i Sverige. Trots fortbildningar vad gäller att utveckla lärares didaktiska förhållningssätt för att skapa goda förutsättningar för elever att utvecklas till goda läsare, är det någonting som går fel i barnens möte med litteraturen i skolan. LÄS MER

  4. 4. Sociala matematikerna : En kvantitativ studie om elevers vilja till lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Marwa Anwari; Sam Bergsköld; [2021]
    Nyckelord :Social interaction; attitudes; mathematics; primary school; F-3; primary school; attitude.; Sociala samspel; attityder; matematik; grundskola; F-3; lågstadiet; inställning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka elevers attityder till matematik i årskurs 3 och fördjupa kunskapen om hur olika undervisningsmaterial och olika undervisningssätt kan påverka elevers intresse, motivation och attityd till matematik. Studien utgår utifrån enkäter från fyra olika skolor och åtta olika klasser. LÄS MER

  5. 5. Vad lockar en grön kund? : - En kvantitativ studie om hur konsumenter påverkas av positivaoch negativa aspekter inom grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :John Wiklund; Kasper Lindqvist; Wingqvist Anton; [2020]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; Greenwashing; Miljömärkningar; Influencer; Word of mouth; Emotionell och Rationell kommunikation; Miljöengagemang.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken inverkan grön marknadsföring har påkonsumenter i deras val av produkt gällande livsmedel. Genom att undersöka fem olika aspekter inomgrön marknadsföring ämnar studien att ge mer insikt i hur konsumenter kan påverkas i både positivoch negativ riktning. LÄS MER