Sökning: "attityd modell"

Visar resultat 1 - 5 av 139 uppsatser innehållade orden attityd modell.

  1. 1. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  2. 2. ”Var ska omsorgen få plats?” : En studie kring förskollärares syn på sitt omsorgsuppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Karl Mårtensson; [2024]
    Nyckelord :Preschool; Curriculum theory; Care; Preschool teacher; Educare; Förskola; Läroplansteori; Omsorg; Förskollärare; Educare;

    Sammanfattning : Förskolan har varit och är en omsorgsinstitution där verksamma i förskolan bedriver omsorg i många olika former. Det kan vara allt från att knyta ett par skor till att prata om bilbarnstol med en vårdnadshavare; och allt där emellan. Omsorg definierar förskolan och vad förskolan har för uppdrag och uppgift i samhället. LÄS MER

  3. 3. Kreatörers acceptans av decentraliserade musikplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Isak Hedlund; Adrian Lundström Brignoli; [2023]
    Nyckelord :TAM; Creator; Web3; Blockchain; Decentralization; Music plattform; PLS-regression; Usefulness; Perceived ease of use; Perceived usefulness;

    Sammanfattning : Streaming blir dagligen en allt mer populär form av musikkonsumtion. Denna typ av medium har gjort det allt mer enkelt för individer att lyssna på musik. Diskussioner om de villkor som kreatörerna som bidrar med värde till dessa medium påpekar dock tuffa arbetsförhållanden. LÄS MER

  4. 4. Design and Implementation of a Rocket Launcher Hybrid Navigation

    Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanik

    Författare :Omar Ugolini; [2023]
    Nyckelord :launch vehicle navigation; delayed Kalman filter; strapdown; navigering av bärraketer; fördröjt Kalman-filter; strapdown;

    Sammanfattning : Rocket Factory Augsburg (RFA) a German New Space Startup is developing a three-stage rocket launcher aiming at LEO/SSO orbits. A fundamental responsibility of the GNC team is the development of the rocket navigation algorithm to estimate the attitude, position, and velocity allowing the guidance and control loops to autonomously steer the rocket. LÄS MER

  5. 5. “Det gäller att vi verkligen tänker oss för” : En kritisk diskursanalys av förskollärares tal om användandet av digitala verktyg med yngre barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Titti Sjölund; Emma Vidaković; [2023]
    Nyckelord :digitala verktyg; diskurs; förskollärare; KDA; yngre barn.;

    Sammanfattning : Sedan implementeringen av digitala verktyg i läroplanen har en polarisering uppstått kring användandet av digitala verktyg med yngre barn där forskning visar både positiva och negativa aspekter. Massmedia lyfter fram att det råder delade åsikter kring användandet av digitala verktyg bland förskollärare. LÄS MER