Sökning: "attityd teori konsument"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden attityd teori konsument.
1. Hållbar marknadsföring : En kvalitativ studie om hållbar marknadsföring inom livsmedelsindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet har länge varit ett omdiskuterat ämne och grundar sig i att vi inte har tagit hand om jordens resurser på ett ansvarsfullt sätt. Konsumtionen som sker idag är långt ifrån hållbar. I dagens ohållbara samhälle står livsmedelsindustrin för en stor del av den negativa klimatpåverkan. LÄS MER
2. Teknologiska innovationer : attityder och värden ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Ett ständigt utvecklande av den fysiska modehandeln har lett till möjligheter att utveckla en shoppingupplevelse för konsument för att bemöta konkurrens från den digitala handelsplatsen. Detta har lett till att den fysiska butiken implementerar alternativ som teknologiska innovationer för att höja shoppingupplevelsen för konsumenten. LÄS MER
3. Varför Köper Du Just Mig? : En kvalitativ studie om vad som påverkar individers köpbeslut gällande bryggkaffe
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 08/06/2020 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare: Batistier, Louise Juhlin, Julia Moberger, Emma 95/03/15 94/06/16 94/09/27 Titel: Varför köper du just mig? Handledare: Aswo Safari Nyckelord: Kaffekonsumtion, Köpprocess, Behov, Köpbeslut, Kultur, Motivation, Attityd, Vana Frågeställningar: Vad påverkar konsumentens köpbeslut gällande bryggkaffe? Hur påverkar kultur och attityd individens köpprocess? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka vad som påverkar och avgör vilket bryggkaffe en konsument väljer. Resultatet av undersökningen kan därmed bidra med kunskap kring vilka nutida- samt bakomliggande faktorer som påverkar konsumentens val av bryggkaffe. LÄS MER
4. Lidl är billigast : En kvantitativ studie om svenska studenters preferenser gällande livsmedelsföretag och attityder till lågprislivsmedelsföretaget Lidl.
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Titel: Lidl är billigast: En kvantitativ studie om svenska studenters preferenser gällande livsmedelsföretag och attityder till lågprislivsmedelsföretaget Lidl. Seminariedatum: 2008-01-14 Nivå: Magisteruppsats 15 HP Författare: Karlsson Mikaela, Sedighi Payam Handledare: Gebert Person Sabine Nyckelord: konsumentbeteende, attityder, Lidl Syfte & Problembakgrund: 2003 etablerades Lidl på den svenska marknaden och sedan dess har det skrivits en hel del negativt om företaget i media. LÄS MER