Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 214 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Framställningar och Attityder - En studie av TikTok-användares porträttering av socialtjänsten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : This study aimed to analyze how users on TikTok portrayed social services by identifying themes and patterns in their representations. Furthermore, the study searched to identify users' attitudes towards these portrayals, intending to understand how attitudes towards social services could be understood and constructed. LÄS MER
2. "Jag ville bara ha det som på filmen" : Hur porr påverkar män dömda för sexual brott eller våld i nära relation
Magister-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Tillgängligheten av pornografi (porr) har ökat, inte minst på grund av internet. Studier visar att de flesta svenska män tittar då och då på porr, men att det finns också en stor del som tittar mycket mer. LÄS MER
3. Kampen mot sexuell exploatering av barn på nätet : En kvalitativ diskursanalys av ECPAT Sveriges verksamhetsberättelser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Vi lever i ett samhälle där teknik och internet tar alltmer plats i vårt dagliga liv, särskilthos barn. Detta bidrar till en tillgänglighet som kan vara positiv på många sätt, men somockså kan leda till en hel del utmaningar. LÄS MER
4. Scrollande hjärnor, kalkylerade annonser: en studie om konsumenters attityder till algoritmisk marknadsföring i sociala medier och dess bakomliggande faktorer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Existing literature argues that with the commercialisation of the Internet, marketing has moved from a physical activity to a fluid and digital one. Over time, social media has become a central and important channel for reaching consumers, which has fundamentally changed the way marketing is conducted today. LÄS MER
5. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER