Sökning: "attityder konst"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden attityder konst.

  1. 1. Att skapa möten mellan konst och skola : En undersökning av bildlärares attityder till att samarbeta med yrkesverksamma konstnärer och använda sig av konstutställningar som del av undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Emma Busk; Miranda Solodovnikoff; [2024]
    Nyckelord :bildundervisning; samtidskonst; kulturgaranti; sociokulturell teori; Skapande skola;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka bildlärares uppfattningar om vilka möjligheter och utmaningar som finns i att skapa möten mellan skola och samhällets konstutbud. Med samhällets konstutbud menas här dels konstinstitutioner och dels möten med yrkesverksamma konstnärer. LÄS MER

  2. 2. Designens roll i visualiseringav glaciärers massbalans

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Tobias Thorell; [2023]
    Nyckelord :Visualisering; datavisualisering; hållbar utveckling; gr;

    Sammanfattning : Ett av de största hållbarhetsutmaningarna idag är den förändrandemassbalansens av glaciärer och dess påverkan på vårt dricksvatten. Genomgrafisk design kan vi förklara dessa komplexa problem med hjälp avvisualisering. LÄS MER

  3. 3. Vart är influencer marketing på väg? : En kvalitativ undersökning gällande svenska generation Zs attityd till influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rakib Chowdhury; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Generation Z; Attitudes; Information overload; Gen Z; Influencer marketing; Generation Z; Attityder; Information overload; Gen Z;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse om Gen Zs attityd till influencermarketing och för att undersöka hur Gen Z har blivit påverkade av den mängd sponsrat innehållde exponeras för på sociala medier. För att besvara studiens syfte har två forskningsfrågorframställts. LÄS MER

  4. 4. DEN UPPLEVDA KONSTEN : En studie om invånarnas uppfattning av den offentliga konsten i Kumla kommun

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Elfström; Rebecka Jerlström; [2023]
    Nyckelord :Offentlig konst; platsidentitet; Kumla kommun; attityder;

    Sammanfattning : Offentlig konst definieras av Miles (1997, s. 1–3) som allmänna verk vilka beställts till platser som är tillgängliga för allmänheten. LÄS MER

  5. 5. De direkta och indirekta effekterna avvärderingar på stödet för europeisk integration

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alan Isi; [2022]
    Nyckelord :European integration; value type; Schwartz; benevolence; universalism; power; achievement; values; welfare.; Europeisk integration; värderingstyp; Schwartz; benevolence; universalism; power; achievement; värderingar; välfärd;

    Sammanfattning : Tidigare studier har noterat att svenska folkets motstånd mot fördjupad europeisk integration kan härledas från deras värnandet av välfärdsstaten. Ytterligare studier har funnit att prioriteringen av vissa mänskliga värderingar leder till att individen värderar välfärdsstaten i högre utsträckning. LÄS MER