Sökning: "attityder kring Ikt"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden attityder kring Ikt.

  1. 1. Digitala verktyg i engelskundervisningen : en kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Johan Karlsson; Wagner de Cesar Vargas; [2022]
    Nyckelord :digitala verktyg; ikt; engelskundervisning; gaming; ict; digital tools;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt kommer att redovisa hur forskningen om digitala verktyg ser ut i engelskundervisning. Som grund till kunskapsöversikten presenteras tio forskningsstudier som är relevanta till ämnet. LÄS MER

  2. 2. "Jag vill bara kunna gå in, koppla upp mig och så ska det funka" : Svensklärares attityder till, och användning av, Powerpoint i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Karl Johansson; Erika Guardado; [2021]
    Nyckelord :didaktik; digital literacy; media literacy; modus; multimodal; Powerpoint; Google Presentation;

    Sammanfattning : Den här studien har som syfte att undersöka lärares attityd till användandet av Powerpoint i undervisningen. Vårt fokus har varit på lärares attityd till de presentationstekniska hjälpmedlen Powerpoint och Google Presentation. LÄS MER

  3. 3. ”Dessutom var nog språklärarna väldigt tidiga med att börja med IKT” : En intervjustudie kring fyra lärares inställning till digitala resurser för kunskapsutvecklingen av elevernas muntliga kommunikativa förmåga i ämnet moderna språk.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Fabiola Jara; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; digitalisering; attityder; muntlig kommunikation;

    Sammanfattning : Digitala verktyg i undervisningen har ökat stadigt sedan 1990-talet, likaså kraven på digitalisering inom alla skolämnen. Idag har varje elev tillgång till diverse olika digitala verktyg, både inom skolmiljön och privat. LÄS MER

  4. 4. Digitala verktyg i undervisningen En intervju- och enkätstudie bland pedagoger i årskurs 4–6

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Daniel Levin; Ida Svantesson; [2020-01-07]
    Nyckelord :Digitalisering; digitala verktyg; digital kompetens; IKT; TPACK;

    Sammanfattning : Syfte: I och med införandet av den nationella digitaliseringsstrategin (2017) inom den svenska skolan var syftet med studien var att undersöka vilka uppfattningar lärare i årskurs 4–6 hade om digitala verktygs användbarhet i undervisningen. Syftet var även att ta reda på vilka utmaningar användandet av digitala verktyg förde med sig för lärarna. LÄS MER

  5. 5. Attityder kring digitala verktyg i förskolans verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Esther Friedländer; Anna Saemi Zirdehi; [2020]
    Nyckelord :digital teknik; ikt; attityder; förskollärare;

    Sammanfattning : Inledning Den digitala utvecklingen i det svenska samhället har hastigt gått framåt. Det har medfört att digital kunskap hos individen har blivit allt viktigare. Förskollärares attityder gentemot arbetet med digitala verktyg i förskolans verksamhet varierar vilket kan få betydelse för barns lärande. LÄS MER