Sökning: "attityder reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 123 uppsatser innehållade orden attityder reklam.

  1. 1. SPEGLA VERKLIGHETEN ELLER DET VACKRA, LYCKLIGA LIVET? En kvantitativ studie om medelålders kvinnors attityder till normbrytande- och stereotypisk kvinnlig klädreklam.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida Bolin; Lisa Johnsson; Emma Jood; [2023-03-10]
    Nyckelord :Femvertising; Stereotypical advertising; Norm-breaking advertising; Normbrytande reklam; Stereotypisk reklam; Attityd;

    Sammanfattning : Executive summary The advertising industry is growing more than ever and is thought to be one of the most influential institutions in society by some researchers. What’s even more interesting is the connection between advertising and its tremendous effects on individuals as well as society at whole. LÄS MER

  2. 2. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Kenttälä; Tilda Svensson; Saga Thieme; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; attityder; generation Z; äldre generation;

    Sammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  4. 4. #TikTokmademebuyit : En kvalitativ studie om hur reklam på TikTok påverkar användarnas attityder, konsumentbeteende och varumärkeskännedom.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Selma Ottosson; Sara Johansson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; consumer behaviour; advertising; attitudes; brand awareness; user-generated content; word of mouth; algorithms; influencer marketing; infeed ads; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following bachelor thesis aims to investigate how advertising on the social media application TikTok affects attitudes, consumer behaviour and brand awareness among their users aged 18-23 in Sweden. The ambition of the study is to contribute with research on how advertising is being recieved by TikTok's users, regarding attitudes and consumer behaviour, and establishing whether it is a successful marketing method to generate brand awareness. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jack Svanholm; [2023]
    Nyckelord :Reklam sociala medier; reklam e-post och sms; konsumenters attityder till reklam; word of mouth; klädindustrin; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER