Sökning: "attitydpåverkan"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet attitydpåverkan.

  1. 1. Liten tuva stjälper ofta stort lass : En studie om hur varnande berättelser kan utformas för att påverka unga vuxnas attityder till konsumtionskrediter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Lovisa Vestling; [2023]
    Nyckelord :information design; storytelling; narrative persuasion; narrative impact; consumer credit; over-indebtedness; public communication campaign; informationsdesign; berättarteknik; narrativ övertalning; narrativ påverkan; konsumtionskredit; överskuldsättning; offentlig kommunikationskampanj;

    Sammanfattning : The behaviour of taking out unsecured loans to purchase goods or services is in danger of causing over-indebtedness, especially among young adults. The lending of consumer credits is closely associated with inadequate creditworthiness assessments as well as high interest rates, which implicates that borrowers with narrow margins are granted loans that they are later unable to repay. LÄS MER

  2. 2. Transparens - Framtiden för invävd reklam?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Mrozek; Klara Wieslander; Johan Söderdahl; [2017]
    Nyckelord :Native Advertising; Podcast; Persuasion Knowledge; Sponsrad Reklam; Attitydpåverkan; Manipulativeness; Non-intrusiveness; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Pay For It and Love It More: A comparative study in marketing psychology between the two campaign methods Pay What You Want and Free

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Erica Jostrup; Emina Salic; [2015]
    Nyckelord :Cognitive Dissonance; Self-image; Homo Economicus; Free; Pay What You Want; Attitude; Marketing Psychology; Campaign method; SC-IAT; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines whether the marketing procedure Pay What You Want (PWYW) has a stronger positive influence on a consumer’s attitude towards a product in relation to free product trials (FREE). This was studied on students of Lund University with the tool SC-IAT. LÄS MER

  4. 4. Matematikattityder. Elever i år 7-9 och deras föräldrars attityder till matematik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Mats Nilsander; Helén Axelsson Öststorm; [2014-03-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Matematik ges mycket utrymme i grundskolan. Under vår utbildning har vi fått anledning att utbyta erfarenheter från våra år som pedagoger i ämnet. Forskning visar att positiv attityd ger bättre förutsättningar att tillgodogöra sig kunskap och att elevers attityd till matematik i grundskolan förändras med stigande ålder. LÄS MER

  5. 5. Vad påverkar kvinnlig könsstympning? : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Cornelia Andersson; Stephanie Liberg; [2013]
    Nyckelord :Litteraturstudie; Kvinnlig könsstympning; Kvinnlig omskärelse; Förebyggande arbete; Prevention; Attityder; Resurs.; Review; Female genital mutilation; Preventation; Health promotion; Attitudes; Resources.;

    Sammanfattning : Bakgrund Kvinnlig könsstympning innebär att hela eller delar av könsorganen avlägsnas. I världen uppskattas 100-140 miljoner kvinnor genomgått ingreppet. Kvinnlig könsstympning är främst förekommande i de västra och östra delarna av Afrika samt i Egypten. LÄS MER