Sökning: "attitydskapande"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet attitydskapande.
1. Attitydskapande - En kvantitativ studie om bakomliggande faktorer för unga vuxnas inställning till kriminalitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The object of this study was to examine the underlying reasons why young adults hold certain views and attitudes in relation to the subject of crime. The main purpose of this study was to conduct this research with three defining factors as underlying reasons for why adolescents might hold specific attitudes in relation to crime. LÄS MER
2. "Representera mig, jag är en del av samhället" : En kvalitativ studie om konsumenters attityd gentemot mångfald inom visuell marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka en djupare förståelse kring konsumenters attitydskapande gentemot ett varumärke när marknadsföring innehåller mångfald. Metod: För att uppfylla syftet med studiens genomfördes en kvalitativ forskningsstrategi där fokus på respondenters beskrivningar och erfarenhet av olika situationer kring det valda ämnet legat som grund för undersökningen. LÄS MER
3. Attitydskapande och normaliseringsprocessen kring cannabis hos unga män : En kvalitativ studie om unga mäns attityd gentemot cannabis samt vilka faktorer som bidrar till attitydskapande och normaliseringsprocessen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of this study has been to investigate attitudes towards cannabis of young men in their early twenties to gain a deeper insight and understanding of the attitude creation and normalization processes. The study's empirical data is based on six qualitative interviews with young men in the age 20-25 years. LÄS MER
4. Ekologiska attityder : En kvalitativ studie i attitydskapande gentemot ekologiska livsmedel.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Aim: This essay aims to conclude which sources, actors and causalities individuals use to obtain and sustain certain attitudes towards organic products. Our thesis statements are framed as follows: What causalities can be distinguished about university students positive attitudes towards organic products? What sources shape university students positive attitudes associated to organic products? Method/Theory: The empirical data for this essay have been obtained by using qualitative interviews which have made it possible for us to get deep and meaningful data about the informants views on how they form their attitudes about organic produce. LÄS MER
5. "Jag tror på free trade, inte fair trade" : en studie om könets påverkan på attitydsskapande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien undersöker sambandet mellan attityd och biologiskt kön med hjälp av moderatorvariabeln socialt kön samt personlighet kopplat till detta. Baserat på tidigare forskning inom ämnena socialt kön och personlighet, socialt kön och CSR samt attitydformation utformades en analysmodell. LÄS MER