Sökning: "attitydundersökning bland företag"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden attitydundersökning bland företag.

  1. 1. Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär : En studie av särskrivningar i annonser på Internet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för nordiska språk

    Författare :Andrea Daleflod; [2012]
    Nyckelord :särskrivningar företag annonser internet;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats handlar om särskrivningar i Internet-annonser. Uppsatsen innehåller två olika undersökningar: en frekvensundersökning och en attitydundersökning. I frekvensundersökningen har jag valt ut 100 företagsannonser från www.blocket. LÄS MER

  2. 2. Inställningen till byrårotation : En attitydundersökning bland noterade företag på Nasdaq OMX Stockholm

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vanessa Palm; Sharare Sultani; Maria Söderdahl; [2011]
    Nyckelord :byrårotation; attityd; revisorers oberoende; revisionskvalitet; kunskapsspill; revisionskostnader; revisorsrotation;

    Sammanfattning : Med anledning av ett antal redovisningsskandaler i början av 2000-talet har revisorers oberoendeställning gentemot klientföretagen kommit att diskuteras. I USA väcktes därför frågan om ett införande av revisorsrotation alternativt byrårotation. LÄS MER

  3. 3. Vems är ansvaret? : En studie om Corporate Social Responsibility i svenska företag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Jenny Johansson; Maria Ygemar; [2009]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera varför och hur företag arbetar med CSR, samt hur detta arbete kan redovisas. Vi har gjort en kvalitativ undersökning med utgångspunkt i fyra företag i olika branscher, Trelleborg AB, Green Cargo, Vattenfall och SAS. LÄS MER

  4. 4. Socialt ansvarstagande företag : - en attitydundersökning bland svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Zetterberg; Fredrik Malmsten; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med ett gemensamt intresse för marknadsföring och företagsetik ansåg vi att fenomenet Corporate Social Responsibility, CSR, skulle vara intressant att studera. Den svenska benämningen för CSR är socialt ansvarstagande företag. LÄS MER