Sökning: "attracting candidates"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden attracting candidates.

  1. 1. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  2. 2. Core values and their role in attracting future employees: A quantitative study measuring how Swedish employers’ core values matter to students, in the light of external employer branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Dolff Sandelius; Ida Thyberg; [2023]
    Nyckelord :Employer Branding; External Employer Branding; Core Values; Attraction; Recruitment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studies show that employees are an organisation’s most important asset. Therefore, an employer needs to attract the desired future employees. Currently, core values appear frequently on employers’ websites. Core values could consequently operate as a part of external employer branding to attract candidates. LÄS MER

  3. 3. Attrahera generation Z: Anställdas Employer Branding arbete på sociala medier : En kvalitativ flerfallsstudie baserat på anställda med Employer Branding ansvar

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jonna Mårtensson; Kristina Carp; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Social Media; Employer Branding; Communication; Attract; Generation Z; Sociala Medier; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Kommunikation; Attrahera;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala mediers inverkan på samhället har genererat fundering kring hur sociala medier används för att stärka arbetsgivarvarumärket. Det visas ständigt hur företag väljer att marknadsföra sig via sociala medier för att locka kandidater med vad de har att erbjuda. LÄS MER

  4. 4. Where hype, hope, and reality meet: The relationships between expectations and experiences of new jobs and work culture

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Samuelsson; Elin Bjurstam; [2023]
    Nyckelord :Career concepts; Career motives; Employee Expectations; Employee Experiences; Motivation; Employer branding; Job Satisfaction; Organizational Culture; Business and Economics;

    Sammanfattning : Due to labor shortages and an aging workforce, businesses are having difficulty hiring and maintaining talented staff. Employer branding is an important factor in attracting and keeping top employees. However, current research on job seekers' expectations and fulfillment is lacking. LÄS MER

  5. 5. To Disclose, or Not to Disclose, That Is the Question: The Impact of ESG Disclosure on Retail Investors in an IPO Setting

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Alfred Holmberg; Richard Haimov; [2022]
    Nyckelord :ESG; Disclosure; Information asymmetry; IPO; Retail investors;

    Sammanfattning : With limited research covering how the willingness to invest among retail investors is affected by IPO candidates disclosing their ESG information, this paper aims to contribute to the literature by using data obtained from an online questionnaire. Using the questionnaire, an experiment is constructed to investigate the investment decisions of retail investors when confronted with companies that disclose various ESG information to different extents in an IPO setting. LÄS MER