Sökning: "attraction"

Visar resultat 11 - 15 av 558 uppsatser innehållade ordet attraction.

  1. 11. How do firms acquire strategic human resources for facilitating innovation - A multiple-case study of MNCs which have headquarters in European context

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Zhixing Zhao; Alessia Mazzalai; [2023-07-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Nowadays, firms are required to adapt to new innovations trend which is driven by technology, products and business mode. Organizations are facing the challenge of both electrification and automation. As big players, multinational corporations (MNCs) are facing global competition in their business. LÄS MER

  2. 12. Measurement of Business Incubator Performance by Governments: Studying the Practices in the Nordic Region

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Firuza Alizada; [2023-07-19]
    Nyckelord :business incubators; incubator financing; return on investment; public business incubators; government-supported business incubators; evaluation of incubation policy;

    Sammanfattning : This master thesis aims to investigate the measurement of business incubator performance by governments. Business incubators play a vital role in nurturing startups, promoting innovation, and fostering economic development. LÄS MER

  3. 13. Småbrukbondens förökningsmetoder på Siargao - Traditionellt småbruk på en tropisk ö i Stilla havet, Filippinerna

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Mary Bergenheim; [2023-05-12]
    Nyckelord :traditional knowledge; tacit knowledge; sustainable farming in tropics; propogation;

    Sammanfattning : Several studies and reports regarding traditional knowledge are describing the importance of this knowledge in development of a sustainable farming in the future. Traditional farming is important in sustaining ecosystems and their services as well as the planets biodiversity. LÄS MER

  4. 14. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  5. 15. Produktdesign mot ohållbar fimpning : Hur kan produktdesign bidra till ett mer hållbart samhälle genom en wearable som uppmuntrar till goda fimp-praktiker?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Tindra Hinderot-Flogin; [2023]
    Nyckelord :product design; design; cigarette butts; littering; sustainability; nudging; design for sustainable behavior; wearable; Produktdesign; design; fimpar; nedskräpning; hållbar utveckling; nudging; wearable;

    Sammanfattning : Projektet har utforskat hur produktdesign i form av en wearable kan bidra till en hållbar utveckling genom att uppmuntra till ordentligt avfallshantering av fimpar så att de inte hamnar löst i naturen. Studien grundar sig i designteorierna hållbar utveckling, design for sustainable behavior och nudging. LÄS MER