Sökning: "attrahera"

Visar resultat 1 - 5 av 848 uppsatser innehållade ordet attrahera.

  1. 1. Ledarskap som efterfrågas av svenska universitetsstudenter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Svärdström; [2022-02-16]
    Nyckelord :Millennials; Transformativt ledarskap; Transaktionellt ledarskap; Svenska universitetsstudenter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilket ledarskap svenska universitetsstudenter efterfrågar i framtida yrkesliv. Studien har fokuserat på ledarstilarna transformativt och transaktionellt ledarskap som en del forskning pekar ut som de mest framträdande ledarskapsstilarna. LÄS MER

  2. 2. Konsten att behålla studenter i Norrbotten efter examen : En kvalitativ studie om platsvarumärkets roll i arbetsgivarvarumärket

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Hellberg; Ella Almstedt Molnar; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie grundar sig i ett praktiskt problem. Omfattande industriella investeringar i Norrbotten innebär att länet står inför stora utmaningar kopplat till att attrahera arbetskraft och nya invånare till länet. LÄS MER

  3. 3. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Olsson; Helena Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :employer branding; brand attitude; elaboration likelihood model; EmpAt-scale; organizational attractiveness; arbetsgivarvarumärke; varumärkesattityd; EmpAt-skalan; organisationsattraktivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Ideella drivkrafter inom Försvarsmakten : En studie om fackligt engagemang inom Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Roger Karlsson; Martin Abramsson; [2022]
    Nyckelord :Non-profit driving forces; motivation; union involvement; Armed Forces; Officers Union; OFR O; Ideella drivkrafter; motivation; fackligt engagemang; Försvarsmakten; Officersförbundet; OFR O;

    Sammanfattning : Sammanfattning Officersförbundet hade i januari 2022 en mycket hög anslutningsgrad på över 91 %, jämfört med snittet på den svenska arbetsmarknaden om ca 69 %. Det finns ett antal förklaringar till denna höga siffra och beroende på vem som svarar så ges de olika tyngd och betydelse. LÄS MER

  5. 5. En attraktiv arbetsplats : En kvantitativ dels kvalitativ studie om värdefaktorer kopplat till vårdadministratörer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Isabel Eriksson; Matilda Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Employee Value Proposition; Employer Branding; Vårdadministratör;

    Sammanfattning : Sverige har en kompetensbrist inom vården där behovet av vårdpersonal beräknas fortsätta växa inom det närmsta decenniet. En lösning är att omplacera de administrativa arbetsuppgifterna till vårdadministratörer och på så sätt nå en mer högkvalitativ vård i Sverige. LÄS MER