Sökning: "attraktion"

Visar resultat 21 - 25 av 225 uppsatser innehållade ordet attraktion.

  1. 21. Evaluating an increased spill regime as a management tool to improve downstream passage of salmon smolt

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för miljö- och livsvetenskaper (from 2013)

    Författare :Mattias Hansson; [2022]
    Nyckelord :hydraulic modeling; hydroacoustic telemetry; time to event analysis; hydraulisk modellering; överlevnadsanalys; hydroakustisk telemetri;

    Sammanfattning : The anadromous Atlantic salmon (Salmo salar) is dependent on river connectivity to reach spawning and rearing habitats in rivers. Most rivers are today fragmented by artificial barriers such as hydroelectric powerplants (HEP) which impede this migratory movement. LÄS MER

  2. 22. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Olsson; Helena Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :employer branding; brand attitude; elaboration likelihood model; EmpAt-scale; organizational attractiveness; arbetsgivarvarumärke; varumärkesattityd; EmpAt-skalan; organisationsattraktivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER

  3. 23. De vägar som finns att gå : Att hitta sin väg som aromantisk person i ett kärlekscentrerat samhälle

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Etnologi

    Författare :Alva Ekstedt; [2022]
    Nyckelord :LGBTQIA; aromanticism; queer lives; amatonormativity; future; orientation; lines; HBTQIA; aromantik; queera liv; amatonormativitet; framtid; orientering; linjer;

    Sammanfattning : Aromantik är en romantisk läggning som innebär att man känner lite eller ingen romantisk attraktion. För den här studien intervjuades sex aromantiska personer om hur deras läggning påverkar deras vardagsliv samt hur de ser på framtiden i relation till sin läggning. LÄS MER

  4. 24. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Idevall; Alan Naib; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER

  5. 25. Vad önskar kvinnor och män hos en idealpartner? - En studie om betydelsen av personliga värderingar och intressen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jenny Düring; Miriam Perup; [2022]
    Nyckelord :attraction; interests; personal values; similarity; gender; attraktion; personliga värderingar; intressen; likhet; genus; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen avsåg att undersöka 1) vilka egenskaper respondenterna rapporterade som viktiga hos en idealpartner, 2) om det fanns skillnader i till vilken grad kvinnor och män matchade en idealpartners egenskaper med sina egna egenskaper och 3) hur viktigt det var för kvinnor respektive män att deras idealpartner delade liknande egenskaper. 211 deltagare (154 kvinnor, 56 män, 1 genderqueer) deltog i en enkätstudie om hur egenskaper (2: personliga värderingar, intressen) spelar in i valet av en idealpartner. LÄS MER