Sökning: "attraktiv arbetsgivare varumärke"
Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden attraktiv arbetsgivare varumärke.
21. Återvinning av industriell restvärme som värdeskapande process : En fallstudie på SSAB EMEA i Borlänge
Master-uppsats, KTH/Tillämpad termodynamik och kylteknikSammanfattning : The industrial sector accounts for a large share of greenhouse gas emissions. To reduce its negative impact on the environment is crucial in the quest for a sustainable future. LÄS MER
22. That´s the spirit we want in this company! : En kvalitativ studie om betydelsen av Kommunikativt Ledarskap för Employer Branding på Saab Group.
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Att attrahera topptalanger till sin organisation och skapa en trivsam och utmanande arbetsmiljö är något som har blivit allt viktigare. Den nya generationens medarbetare har helt andra prioriteringar när det kommer till att välja arbetsplats. LÄS MER
23. Employer Branding : Ekonomstudenters attityder till framtida arbetsgivare, en studie om arbetsgivarvarumärkets betydelse och talangidentifiering
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund: "There is a war for talent, and it will intensify" skrev McKinsey Quarterly redan 1998 och syftar på den ökade konkurrensen som råder på arbetsgivarmarknaden om talangfull och kompetent personal som kan driva företaget framåt. Vikten av humankapital blir särskilt märkbart i dagens framträdande kunskapsintensiva företag, däribland revisions- och konsultföretagen, samtidigt som demografiska skiftningar gör att trenden går mot ett talangunderskott. LÄS MER
24. Den lilla människan i den stora organisationen : En undersökning om hur Sahlgrenska Universitetssjukhusets medarbetare ser på organisationens varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur Sahlgrenska Universitetssjukhusets, SUs, medarbetare uppfattar organisationens varumärke, samt vad de vill att det ska stå för i framtiden. Vi ämnar även att utifrån undersökningens resultat ge förslag på hur organisationen skulle kunna gå vidare i det fortsatta varumärkesarbetet. LÄS MER