Sökning: "attraktiv arbetsgivare varumärke"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden attraktiv arbetsgivare varumärke.

  1. 6. Arbetsgivarvarumärket inom en kommun : Vad är en attraktiv arbetsgivare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Hanna Bengtsson; Caroline Norstedt; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; Values; Attractive employer; External and internal employer brand.; Arbetsgivarvarumärke; Värdegrund; Attraktiv arbetsgivare; Externt och internt arbetsgivarvarumärke.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att i samarbete med en kommun i Mellansverige genomföra en studie om kommunens arbete vad gällde deras arbetsgivarvarumärke samt upplevelsen av en attraktiv arbetsgivare. Detta har undersökts ur arbetsgivarens respektive medarbetarnas perspektiv. LÄS MER

  2. 7. Förmåner som verktyg i kampen om kompetens - Hur förmåner kan attrahera Data- och IT ingenjörer samt skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke

    Master-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Emma Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Anställningsförmåner; arbetsgivarvarumärke; employer brand; employer branding; employer attractivness; Social Sciences;

    Sammanfattning : Samhällets och arbetsmarknadens förändring de senaste decennierna har lett till att vissa yrkesgrupper har blivit mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Organisationer som är i behov av dessa bristyrken tävlar om att få anställa dem, och krav på anställningserbjudandet blir allt större. LÄS MER

  3. 8. Attrahera, rekrytera och behålla : En kvalitativ studie om hur ett landsting arbetar med employer branding

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sofia Erikson; Ailin Mirkhandan; [2018]
    Nyckelord :employer branding; generation Y; arbetsgivarvarumärke; attraktiva arbetsgivare;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att ta reda på hur arbetet med employer branding går till inom vården samt hur viktigt arbetsgivarvarumärket är för generation Y. Det ska även tas reda på vad som gör en arbetsgivare attraktiv ur sjuksköterskestudenters perspektiv. LÄS MER

  4. 9. Intern employer branding. Hur kan Piteå kommun stärka sitt varumärke som en attraktiv arbetsgivare bland sina anställda?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Andreas Andersson; Hampus Fors; [2017]
    Nyckelord :Intern employer branding; attraktiv arbetsgivare; anställda; könsperspektiv; semistrukturerad intervju; Piteå kommun;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att beskriva och analysera hur Piteå kommun genom intern employer branding kan stärka varumärket som en attraktiv arbetsgivare utifrån de anställdas perspektiv. I studien ingår också ett genusperspektiv där likheter och skillnader mellan kvinnor och män i uppfattningen om en attraktiv arbetsgivare i allmänhet och om Piteå kommun som arbetsgivare analyseras. LÄS MER

  5. 10. Berättelse som berör : kan storytelling bidra till att säkra den framtida kompetensförsörjningen inom Sveaskog?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Caroline Lagergren; [2016]
    Nyckelord :marknadsföring; rekrytering; skogsindustrin och varumärke; brand; forest industry; marketing and recruitment;

    Sammanfattning : Skogsindustrin är en av de största basindustrierna i Sverige och erbjuder många arbetstillfällen. Ett av de största företagen inom branschen är Sveaskog, vilket är det enda statliga skogsbolaget och innehar ett skogsinnehav som motsvara 14 procent av landets skogsareal. LÄS MER