Sökning: "attraktivitet"

Visar resultat 11 - 15 av 513 uppsatser innehållade ordet attraktivitet.

  1. 11. ShareWheels: Private car renting

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sahel Cedighi; Emil Imhagen; Moa Nordberg; Emil Svevar; Johanna Wikander; Hanna Reithner; Oskar Gottfridsson; Samuel Lestander; [2023]
    Nyckelord :trust; web application; appeal; functionality; peer-to-peer; car renting; tillförlitlighet; webapplikation; funktionalitet; biluthyrning;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how a web application can be designed with focus on different appeal and functionality features to increase trust. This was examined through the development of a peer-to-peer car renting web application. When developing a web application, an important aspect is to meet the needs and demands of the users. LÄS MER

  2. 12. Nulägesanalys och förbättringsåtgärder på lanseringsplaner för tillfälligt sortiment exklusivt på Systembolaget AB

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Robert Berglund; Philip Lundborg; [2023]
    Nyckelord :alcohol monopoly; Fishbone diagram; ISO 9000; Launch plan; Porter s five forces; The Kano model; alkoholmonopol; fiskbensdiagram; ISO 9000; kanomodellen; lanseringsplan; Porter s five forces;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the thesis is to study a process within Systembolaget AB that affects a selected part of the assortment model. The assortment is defined as TSE, which stands for tillfälligt sortiment exklusivt, that can be described as temporary assortment exclusively. LÄS MER

  3. 13. Bil, gång, cykel eller buss? En studie av lösningar för att skifta från bil till hållbara färdmedel i Järfälla kommun.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Sofi Koch; [2023]
    Nyckelord :hållbar mobilitet; alternativa färdmedel; beteendeförändring; kommunal nivå sustainable mobility; alternative modes of transport; behavioural change; municipal level; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Achieving a transport emission reduction in line with global reduction targets is considered as one of the greatest environmental challenges societies are facing today. As car use continues to increase, there is a need to better understand what influences individuals' choice of transportation and how to bring about behavioural change where fewer choose to travel by car. LÄS MER

  4. 14. Hållbarhetsarbete i företag : En fallstudie på tolkning av hållbarhet samt vilka drivkrafter och hinder det finns med ett IT-konsultbolag hållbarhetsstrategi.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Jimmy Do; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainability Strategy; IT Consultancy Firm; Driving Force; Challenge; Hållbarhet; Hållbarhetsstrategi; IT-konsultbolag; Drivkraft; Hinder;

    Sammanfattning : Sustainability has become an increasingly relevant topic today where companies face societal pressure to contribute through sustainability efforts. The IT sector is rapidly changing with technological development, making research on sustainability strategies quickly outdated. LÄS MER

  5. 15. Effekten av mikro- och makroinfluencers på köpintentionen : En kvantitativ studie om influencer-typernas påverkan inom färg-kosmetika

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hanna Larsson; Linn Nyman; Josefine Wallén; [2023]
    Nyckelord :Mikroinfluencers; makroinfluencers; Source credibility model; köpintention; Theory of planned behavior; attityd;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa förståelse för om och i så fallhur mikro- och makroinfluencers påverkar relationen mellan attitydkomponenterna (tillförlitlighet, experits och attraktivitet) och köpintentionen. Metod:Denna studie baseras på en kvantitativ forskningsmetod där primärdata samlades in via en digital enkätundersökning. LÄS MER