Sökning: "attraktivitet"
Visar resultat 11 - 15 av 513 uppsatser innehållade ordet attraktivitet.
11. ShareWheels: Private car renting
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The purpose of this study was to examine how a web application can be designed with focus on different appeal and functionality features to increase trust. This was examined through the development of a peer-to-peer car renting web application. When developing a web application, an important aspect is to meet the needs and demands of the users. LÄS MER
12. Nulägesanalys och förbättringsåtgärder på lanseringsplaner för tillfälligt sortiment exklusivt på Systembolaget AB
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Purpose: The purpose of the thesis is to study a process within Systembolaget AB that affects a selected part of the assortment model. The assortment is defined as TSE, which stands for tillfälligt sortiment exklusivt, that can be described as temporary assortment exclusively. LÄS MER
13. Bil, gång, cykel eller buss? En studie av lösningar för att skifta från bil till hållbara färdmedel i Järfälla kommun.
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : Achieving a transport emission reduction in line with global reduction targets is considered as one of the greatest environmental challenges societies are facing today. As car use continues to increase, there is a need to better understand what influences individuals' choice of transportation and how to bring about behavioural change where fewer choose to travel by car. LÄS MER
14. Hållbarhetsarbete i företag : En fallstudie på tolkning av hållbarhet samt vilka drivkrafter och hinder det finns med ett IT-konsultbolag hållbarhetsstrategi.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Sustainability has become an increasingly relevant topic today where companies face societal pressure to contribute through sustainability efforts. The IT sector is rapidly changing with technological development, making research on sustainability strategies quickly outdated. LÄS MER
15. Effekten av mikro- och makroinfluencers på köpintentionen : En kvantitativ studie om influencer-typernas påverkan inom färg-kosmetika
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa förståelse för om och i så fallhur mikro- och makroinfluencers påverkar relationen mellan attitydkomponenterna (tillförlitlighet, experits och attraktivitet) och köpintentionen. Metod:Denna studie baseras på en kvantitativ forskningsmetod där primärdata samlades in via en digital enkätundersökning. LÄS MER