Sökning: "attribut vin"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden attribut vin.
1. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER
2. Riesling In Rock : A quantitative study about how music affects the sensory perception of wine
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Abstract Aim. To see if different auditory conditions affect the perceived intensity of the sensory attributes scent, acidity, sweetness, fruitiness, minerality and liking of wine, additionally the aim is to see if the effect is the same for different wines made from the same grape. Background. LÄS MER
3. Hur påverkar olika lokala jäststammar aromutveckling och smak vid fermentering av äppeljuice?
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskapSammanfattning : Intresset för lokalproducerad dryck ökar. Konsumenten efterfrågar produkter med mer komplexa smaker. Främst gäller detta produktkategorin öl, vin och cider. LÄS MER
4. Val av vin för mat- och vinkombinationer : Ur otränade konsumenters perspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
5. Valuation of wine attributes : a hedonic price model on wine sales in Sweden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The demand for wine in Sweden is increasing. With this increase in demand for wine it is important to establish what the characteristics the consumers are willing to pay extra for. Using this, an equilibrium for demand and supply at a suitable price can be found. LÄS MER