Sökning: "audience attitude"

Visar resultat 1 - 5 av 96 uppsatser innehållade orden audience attitude.

  1. 1. Modern Sexualupplysning : En analys av hur sexualupplysning konstrueras i Netflix-serien Sex Education.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lina Le Faucheur; Josefine Göthberg; [2024]
    Nyckelord :Sexualupplysning; Sex Education; Netflix-serie; maktstrukturer; subjektpositioner; hegemonisk diskurs; traditionell diskurs; progressiv diskurs; modern populärkultur; poststrukturalistisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Entertainment media, specifically television, plays a big part in the construction of ideas and thoughts within a society. Television is a form of popular culture which can be used as a source of entertainment but can also promote certain ideologies and values to its audience. LÄS MER

  2. 2. Aftonbladets gestaltning av koranbränningar, då och nu. : En kvalitativ innehållsanalys om hur Aftonbladets gestaltning av koranbränning förändrats med tiden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emma Harpe; Alma Bolin; [2024]
    Nyckelord :Quran burning; framing; freedom of speech; hatecrime; Salwan Momika; Rasmus Paludan; Koranbränning; gestaltning; yttrandefrihet; hatbrott; Salwan Momika; Rasmus Paludan;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to investigate how Quran burning is portrayed in Aftonbladet's reporting. The study is intended to examine three Quran burnings with each other in order to compare Aftonbladet's reporting. LÄS MER

  3. 3. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hilla Abrahamson; Camilo Carlsson Ramirez; Amanda Wiklund; [2024]
    Nyckelord :Produktplacering; tv-serie; semiotik; marknadsföring; stealth marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER

  4. 4. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  5. 5. Ordet är mäktigare än svärdet : En retorisk jämförande undersökning av topiker, identitet och attityder i svenskapolitikers första maj-tal

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lovisa Larsson; Ronja Åstrand; [2023]
    Nyckelord :Partiledare; Sverigedemokraterna; Vänsterpartiet; Första maj; topiker; retorisk identitet; attityder;

    Sammanfattning : This essay, ”The word is Mightier than the Sword” compares and contrasts one speech from two different political parties, held on International Worker’s day in Sweden. The aim is to discover differences and similarities in the use of topoi, attitudes and rhetorical identification. LÄS MER