Sökning: "audiobooks"

Visar resultat 26 - 30 av 66 uppsatser innehållade ordet audiobooks.

  1. 26. “Ååh, där öppnade sig paradisets portar.” : En kvalitativ intervjustudie av Storytelanvändares upplevelser och användning av ljudbokstjänsten

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ida Gunnarsson; Caroline Thorstensson; [2021]
    Nyckelord :Ljudböcker; ljudbokstjänst; ljudbokslyssning; digitalt bibliotek; användarstudie;

    Sammanfattning : The aim of this master’s thesis is to develop a deeper knowledge of a number of Storytel users’ experiences and use of the audiobook service. Furthermore, the study aims to analyze users' experiences and use of the audiobook service based on the concept of a digital library. LÄS MER

  2. 27. Att funka i ljud En intervjustudie om ljud- och e-bokstjänsternas påverkan på bokbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Rasmus Klamas; [2020-06-09]
    Nyckelord :Book industry; Audiobook; Pierre Bourdieu; Publishing; Robert Escarpit; Hans Hertel;

    Sammanfattning : This thesis analyses publishers approach to the increasing domination of e- and audiobook distributors. By interviewing five publishers from various publishing houses two questions are examined: How is the literature affected by the fact that audio- and e-book services are almost as popular as bookstores and how does that affect the power balance in the book industry? The result shows that all publishing houses are adapting to fit the audiobook apps, either by editing their more commercial books to fit the format or by choosing literature that has potential to be successful as audiobooks. LÄS MER

  3. 28. Att läsa med öronen : ljudboken som utmaning och möjlighet i gymnasieskolan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteterna; Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Robin Schneider; [2020]
    Nyckelord :ljudböcker; högläsning; digitalisering; skönlitteratur; gymnasieskolan; svenska; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur gymnasielärare använder ljudboken för svenskundervisningen samt att ta reda på vilka möjligheter och utmaningar dessa lärare ser med ljudboken. För att uppnå syftet och besvara frågeställningarna genomfördes kvalitativa semistrukturerade intervjuer med fyra svensklärare, där de fick beskriva och diskutera hur de arbetar med ljudböcker i svenskundervisningen. LÄS MER

  4. 29. En bok är en bok oavsett format  : en enkätundersökning om attityder, hinder och tillgång till ljudböcker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Elin Jonsson; Emma Tapper; [2020]
    Nyckelord :Ljudböcker; tillgång; hinder; attityder;

    Sammanfattning : This thesis examines what the access to audiobooks looks like, if there are any kinds of obstacles that affect the access, and what people's attitudes are towards audiobooks. According to different theories of access, there are several parts that go into access, of which we look at identification, availability, accessibility, cost, acceptability, and awareness. LÄS MER

  5. 30. Att motivera elever med lässvårigheter till läsning : Hur läraren kan stötta elever med lässvårigheter genom läsmotivation i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Tina Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Motivation; reading difficulties; reading; reading motivation and desire to read.; Motivation; lässvårigheter; läsning; läsmotivation; läslust;

    Sammanfattning : The purpose of the degree project is to investigate how the teacher adapts the teaching and relates to pupils who have no reading motivation, especially those who have reading difficulties. In order to answer this question, I have chosen to do a qualitative interview study. In the study, four active teachers participated. LÄS MER