Sökning: "audiovisuellt material"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden audiovisuellt material.

  1. 1. Comprensión Auditiva con Material Audiovisual : Las percepciones de estudiantes sobre el uso de video en la enseñanza de lenguas extranjeras

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sandra Davidsson; [2022]
    Nyckelord :listening comprehension; video; teaching; foreign language; multimodal; extensive listening; body language; audiovisual; hörförståelse; video; undervisning; främmande språk; multimodalt; omfattande lyssnande; kroppsspråk; audiovisuellt; comprensión auditiva; video; enseñanza; lengua extranjera; multimodal; escucha extensiva; lenguaje corporal; audiovisual;

    Sammanfattning : El presente estudio examina las percepciones de los estudiantes sobre el uso del video en una actividad de comprensión auditiva. La actividad se llevó a cabo con 22 estudiantes de noveno grado que habían estado estudiando español desde el sexto grado en una escuela primaria sueca. LÄS MER

  2. 2. “Egentligen är alla brainwashed” : En analys av den sekularistiska diskursen i ett audiovisuellt läromedel för svensk religionsundervisning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Tros- och livsåskådningsvetenskap

    Författare :Emelie Käller; [2021]
    Nyckelord :Swedish religious education; secularist discourse; secularism; audiovisual teaching material; neutrality.;

    Sammanfattning : Several studies have argued that there exists a hegemonic, secularist discourse within Swedish classrooms, which implies a way of talking about religion as something irrational, outdated and restrictive in concern for individual freedom. Within this discourse, a non-religious or atheistic position is seen as neutral and unbiased, whereas a religious position is considered the opposite. LÄS MER

  3. 3. En studie av användandet av film och annat audiovisuellt material i undervisningen i moderna språk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Karin Banstorp; [2021]
    Nyckelord :audiovisuellt material; film; meningserbjudande; moderna språk; possible selves; språkundervisning;

    Sammanfattning : Följande studie har haft som syfte att undersöka och analysera vilket audiovisuellt material lärare i moderna språk använder i sin undervisning och i vilken utsträckning de tar till varaden variationsrika mängd material som finns tillänglig idag via det digitaliserade klassrummet. Forskningsfrågorna var: Vilka typer av audiovisuellt material erbjuds elever som läser spanska och tyska som moderna språk på högstadiet? och Vilka meningserbjudanden innehåller det audiovisuella materialet som lärarna använder? Materialet för undersökningen har samlats in med hjälp av ett frågeformulär, där lärare i spanska och tyska på en specifik högstadieskola i Skåne har lämnat uppgifter om allt audiovisuellt material som de visar i sin undervisning. LÄS MER

  4. 4. Soundscape From an Audio- Visual Perspective : A study on how visual feedback affects our perception of a soundscape

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Josefine Hölling; [2021]
    Nyckelord :Audio-visual perception; Soundscape; Visualization; Sonic environment; Audio-reactive; Digital audio visualization.;

    Sammanfattning : The soundscape is a multi-sensory experience of an area. Previous research in the field has shown a positive correlation between designing with both audio and visual feedback for an increased perceived environmental pleasantness. LÄS MER

  5. 5. Deepfakes inom social engineering och brottsutredningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Christoffer Björklund; [2020]
    Nyckelord :deepfakes; social engineering; brottsutredningar; social manipulering; IT-forensik; digital forensik;

    Sammanfattning : ”Deepfake” är en förkortning av ”deep learning” och ”fake”. Deepfakes är syntetisk audiovisuell media som använder sig av maskininlärning för att generera falska videoklipp, bilder och/eller ljudklipp. LÄS MER