Sökning: "audit service quality"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden audit service quality.

  1. 1. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Artig; Jessica Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Auditor; Client; Expectations; Relationships; Advice; Service Quality; Revisor; Klient; Förväntningar; Relationer; Rådgivning; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER

  2. 2. Den auktoriserade revisorns professionella identitet under Covid-19 pandemin : Upprätthållande av revisionskvalitet och profession vid distansarbete

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Raudmets; Emelie Einerskog; [2022]
    Nyckelord :Audit; audit quality; teleworking; communication; Covid-19; professional theory; Revision; revisionskvalitet; distansarbete; kommunikation; Covid-19; professionsteori;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion. Den globala Covid-19 pandemin har påverkat många, både personligt och professionellt. Företag och organisationer tvingades att bedriva verksamheten från distans och via digitala kanaler i ett försök att minska smittspridningen, där revisionsbyråer var en av de yrkesgrupper där detta var genomförbart. LÄS MER

  3. 3. Mångfald hos Big Four : En kvalitativ studie om Big Fours mångfaldshantering i revisionsteam i Sverige

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Elida Dilaveri; Nellie Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Big Four; Mångfald; Revisionsteam; Kön; Ålder; Etnicitet; Språk; Sexuell läggning; Funktionsnedsättning; Religion;

    Sammanfattning : Titel: Mångfald hos Big Four - En kvalitativ studie om Big Fours mångfaldshantering i revisionsteam i Sverige Bakgrund: Mångfald har blivit en självklarhet i många företag och präglar numera dynamiken hos Big Four. Det förekommer emellertid lite data och forskning kring andra faktorer än kön av mångfald i revisionsteam. LÄS MER

  4. 4. Patienters upplevelser av information och utbildning om sårbehandling - en litteraturstudie

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Claes-Henrik af Forselles; Hannah Dahlgren; [2020]
    Nyckelord :egenvård; information; självständighet; sårbehandling; upplevelser; utbildning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Då resurserna för vad hälso- och sjukvården idag kan klara av är mindre än vad den ökade befolkningens behov av vård är, väcks frågan om vilken vård patienterna själv kan utföra. I den personcentrerade vården erbjuds patienten bland annat information och utbildning som denne behöver för att fatta välgrundade beslut och ta ansvar för sin egen vård. LÄS MER

  5. 5. Vad sker med redovisningsassistenterna i en digital föränderlig värld?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Enes Alic; Agon Kamberi; [2019]
    Nyckelord :Digitalization; accounting profession; accountants; accounting agency; audit associate; efficiency; customer relationship; quality; customer satisfaction; productivity; availability; reliability; utility; re organization; profitability; threat; REKO; analytical model;

    Sammanfattning : Digitization has an impact on the change that the accounting industry is undergoing. The vision of development is to automate and systematize society, which means that the technology mainly implements tasks of society. The study aims to dig deeper which effects the digitization has on the accounting firm. LÄS MER