Sökning: "augmented reality i förskolan"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden augmented reality i förskolan.

  1. 1. - Fröken, så här gör flygplanet när det flyger : En socialsemiotisk studie kring hur augmented reality stödjer barnsmultimodala kommunikation och lärande kring fenomenet flyga

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Daniel Finsberg; Jacob Henriksson; [2022]
    Nyckelord :AR; augmented reality i förskolan; förstärkt verklighet; QR; verbet flyga;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to examine how augmented reality can be a support in children's communication and meaning making when it comes tothe phenomenon of flying. The study began with an activity being planned and designed with the support of the social semiotic perspective. LÄS MER

  2. 2. Augmented Reality och undervisning i förskolan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Stenlund; [2018]
    Nyckelord :Augmented Reality; Prepositioner; Förskola; Lärande; Digitala verktyg;

    Sammanfattning : I uppsatens har det gjorts en undersökning för att ta reda på hur barn och pedagoger uppfattartvå varianter av en AR-applikation om prepositioner till barn i förskoleåldern samt vilken avdessa som förefaller vara mer pedagogiskt ändamålsenlig och vad detta i så fall kan bero på. En karaktär i form av draken Kim animerades och användes i AR-applikationen där den tappatsin mössa och behöver hjälp att hitta den. LÄS MER

  3. 3. Augmented reality i förskolan : Lärandeeffekter och emotioner vid användandet av applikationen Minnesmark

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefin Olsson; [2017]
    Nyckelord :Augmented reality; lärande; achievement emotions; förskola; spelbaserat lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om AR-teknik uppmuntrar till lärande hos förskolebarn. Detta gjordes genom att utvärdera lärandet baserat på lärandeeffekter i form av ökad kunskap. Dessutom undersöktes barnens upplevelse och emotioner kopplade till lärandetillfället för att se om detta påverkade barnens resultat. LÄS MER

  4. 4. AR books and pre-school children’s engagement

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alisa Dibrova; [2016]
    Nyckelord :Augmented reality; motivation; child development books; illustration; graphic design; animation; memorizing; memorization; learning; engagement;

    Sammanfattning : Moderna barn använder mobilteknik oftare och oftare. Ett antal studier hävdar att barns lärande kan dra nytta av användning av medier i klassrum och att det finns en brist på denna teknik att använda i skolorna. LÄS MER