Sökning: "autenticitet pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden autenticitet pedagogik.

  1. 1. Artificiell intelligens i informationsförmedlarens arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lina Högberg Wahlström; [2023]
    Nyckelord :Informationförmedling; artificiell intelligens; etik; webredaktör; kommunikatör; trovärdighet; autenticitet; tillförlitlighet;

    Sammanfattning : The introduction of ChatGPT to the public in November 2022 garnered significant media attention, sparking debates about the future impact of AI systems on humanity. This phenomenon has prompted discussions on ethical considerations in AI development and the challenge of distinguishing between AI-generated and human-created content. LÄS MER

  2. 2. Mötet mellan lärare och elev : Martin Bubers filosofi applicerad på den nutida pedagogiken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Dan Berg; [2023]
    Nyckelord :Meeting; pedagogy; authenticity; focal point; relations; Möte; pedagogik; autenticitet; brännpunkt; relationer;

    Sammanfattning : Den relationella pedagogiken är svårformulerad. Därtill är den svår att undersöka empiriskt. Martin Bubers dialogfilosofi ger dock ett väl genomtänkt stöd för teoribildningen och diskussionen om den relationella pedagogik som jag applicerar på den nutida svenska skolan. LÄS MER

  3. 3. Rockmusiker, övning & musikundervisning : En studie om musiklärarstudenter med bakgrund inom rockmusik, deras övningsvanor och upplevelse av formell musikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Magnus Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Rockmusiker; elgitarr; elbas; övning; musikundervisning; notläsning;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt tre musiklärarstudenter med en oskolad bakgrund inom rockmusik; deras övningsvanor och övningsmetoder, introduktion till musiken, upplevelse av musikundervisning, och syn på sin egen förmåga. Studien har genomförts med semistrukturerade intervjuer och tematisk analys. LÄS MER

  4. 4. En oförställd röst : En kvalitativ studie i hur tre sångare uppfattar röstmetoden The Voice Work

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Cornelia Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :Voice; vocal technique; singing method; The Voice Work; Röst; sångteknik; sångmetodik; The Voice Work;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande arbete var att utforska tre sångares upplevelser av röstmetoden The Voice Work. Forskningsfrågan lyder: Hur uppfattar de intervjuade sångarna röstmetoden The Voice Work? Studien genomfördes genom kvalitativa intervjuer under hösten 2019 i en hermeneutisk analys, och diskuteras mot en bakgrund av samtida erfarenhetsbaserade röstmetoder samt röstforskning inom populärmusikaliska genrer. LÄS MER

  5. 5. Staden som resurs i historieundervisningen : En tematisk analys av hur elever upplever platsens betydelse för lärande i arbetet med lokalhistoria

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Eva Hörnblad; [2020]
    Nyckelord :utomhuspedagogik; platsbaserat lärande; lokalhistoria; erfarenhetspedagogik;

    Sammanfattning : I de skandinaviska länderna är det många lärare som använder närmiljön i undervisningen, men trots detta finns det lite forskningsbaserad kunskap om det praktiska genomförandet. Den forskning som finns är till största del inriktad på miljö, vetenskapliga och geografiska ämnen och få mot historieämnet. LÄS MER