Sökning: "autentisk miljö"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden autentisk miljö.

  1. 16. Upplevelse av historiska iscensättningar : Museers framställningar om förväntat lärande genom studiebesök

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Annie Ringsgård; [2015]
    Nyckelord :Historiedidaktik; externa verksamheter; museum; textanalys; studiebesök;

    Sammanfattning : Att ta undervisningen utanför skolans väggar är ingen ny metod för lärande. Studiebesök är en pedagogisk metod som ger tillfälle att byta miljö, uppleva och hantera praktiska aktiviteter. Syftet med studien är att undersöka museers syn på förväntat lärande genom studiebesök. LÄS MER

  2. 17. Att utforma meningserbjudande undervisning för elever med utvecklingsstörning : En studie av lektionsdesign i grundsärskolans ämnesområde kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Eva Savilahti; [2015]
    Nyckelord :Lektionsdesign; grundsärskola; utvecklingsstörning; didaktik; variationsteori; kommunikation; känslor; ämnesområden; träningsskolan;

    Sammanfattning : Denna studie har en Lesson/Learning Study-inspirerad forskningsansats och syftar till att utveckla elevernas förmåga att tolka känslouttryck. Studien har genomförts i grundsärskolans inriktning ämnesområden (i vilken elever med svår och måttlig utvecklingsstörning går) och i denna uppsats fokuseras särskilt undervisningsdesignen. LÄS MER

  3. 18. Fysikundervisningen i årskurs F-6 : En systematisk litteraturstudie om hur fysikundervisning kan utföras utanför klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Adam Lundquist; [2014]
    Nyckelord :Fysikundervisning; utomhusfysik; utomhuspedagogik; praktisk fysik;

    Sammanfattning : Sammandrag Syftet med denna litteraturstudie var att kartlägga forskning om hur fysikundervisning kan utföras utanför klassrummet och avser undervisningen i årskurs F-6. Frågeställningarna har besvarats med hjälp av en systematisk litteraturstudie i databaserna Google Scholar, ERIC, avhandlingar.se, NorDiNa och DiVA. LÄS MER

  4. 19. Fyra pedagogers skilda uppfattningar om utomhuspedagogik som fenomen

    M1-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Carola Kyller; Mehrnaz Abedini; [2013]
    Nyckelord :Outdoor education; authentic learning environment; indoor education; sensuous experience; direct contact experience in learning; outdoor environment; nature-landscape; Utomhuspedagogik; autentisk lärandemiljö; inomhusundervisning; sinnliga erfarenheter; direktkontakterfarenheter i lärande; utomhusmiljö; natur-landskap;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete har varit att undersöka hur några valda pedagoger förhåller sig till utomhuspedagogik som en pedagogisk undervisningsmetod och diskutera dessa olika perspektiv av vad pedagogerna säger utifrån frågeställningarna i vårt syfte. Med hjälp av intervjuer har vi ställt frågor till fyra utvalda pedagoger som besitter skilda kunskaper och erfarenheter av utomhuspedagogik. LÄS MER

  5. 20. Arkivteoretiska krav på informationen i molnet : En studie om vilka kunskaper som leverantörer av molntjänster har angående arkivteoretiska kvalitetskrav på information

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Erika Samuelsson; [2013]
    Nyckelord :Cloud Computing; information; handlingar; pålitlighet; autenticitet; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Idag pratas det mycket om ett fenomen som kallas Cloud Computing, vilket kan kort beskrivas som tillhandahållning av datorresurser så som informationslagring, processorkraft och applikationer via Internet. Begreppet Cloud Computing har ingen direkt motsvarighet på svenska men kan översättas till exempelvis molnbaserade datortjänster eller molntjänster. LÄS MER