Sökning: "autentisk mottagare"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden autentisk mottagare.

  1. 1. Diskursiva skrivuppgifters tillskrivna funktion : En analys av skrivuppgifter i läromedel för gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Fanny Valter Edström; [2020]
    Nyckelord :Diskursivt skrivande; läromedel; skrivuppgifter; skrivdidaktiska diskurser;

    Sammanfattning : Det finns olika sätt att se på skrivande och vad som bör betonas och fokuseras i skrivundervisning för att utveckla elevers skrivande. Ivanič (2004) har skapat ett teoretiskt ramverk med sex skrivdidaktiska diskurser som aktualiserar olika perspektiv på skrivundervisning. LÄS MER

  2. 2. Intern hållbarhetskommunikation – En fallstudie av hur ett företag använder intern kommunikation för att implementera hållbarhetsstrategi

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tina Crafoord; Karin Skoog; [2019-06-20]
    Nyckelord :hållbarhetskommunikation; intern kommunikation; hållbarhetsstrategi; hållbarhet; CSR; medarbetare;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har varit en bidragande orsak till dagens hållbarhetsproblem och spelar en viktig roll i arbetet mot en hållbar framtid. Ett första steg mot att ställa om till ett mer hållbart företag är att göra hållbarhet till en del av kärnverksamheten. LÄS MER

  3. 3. För-lusten att lära

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jennie Martinsson; Sandra Johansson; [2013]
    Nyckelord :Behaviorism; dold läroplan; genus; konstruktivism; literacy; lustfyllt lärande; meningsskapande lärandemiljö; läs- och skrivinlärning; Montessori; populärkultur; sociokulturell teori; Språkbiten; Trageton;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att beskriva hur elever i årskurs 1 uppfattar sin läs- och skrivinlärning, samt undersöka om det finns någon skillnad i elevernas beskrivningar ur ett genusperspektiv. Eleverna i vårt urval arbetar enligt tre olika arbetssätt, Montessori-pedagogiken, Tragetonmetoden samt Språkbiten. LÄS MER

  4. 4. På riktigt : Fyra lärares erfarenheter av blogg i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Nathalie Thegel; [2012]
    Nyckelord :ICT and learning; blogging; social media; motivation; authentic readers; multimodality; IT och lärande; blogg; sociala medier; motivation; autentisk mottagare; multimodalitet;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to find out what experiences teachers have from using a class blog in teaching. What are the advantages and disadvantages by the use of blogs in education? I have used qualitative interviews with four teachers in grades 1 to 6 who have worked with a class blog in teaching between one and three years. LÄS MER

  5. 5. En studie av ungdomars skrivpraktik i skolan och på fritiden

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Kajsa Forslund; Ambjörn Lindfors; [2010]
    Nyckelord :Skrivpraktik; Chatt; MSN Live Messenger; Etnografi; Ungdomar;

    Sammanfattning : De olika skrivpraktikerna som ungdomar idag möter rymmer olika former och villkor där skolans mer formativa förhållningssätt ställer andra krav både till sitt innehåll och form jämfört med fritidens skrivpraktik där ungdomarna ofta själva väljer både textarena och formen för denna.   Syftet med den här undersökningen var att försöka förstå och ge en bild av de olika skrivpraktiker som eleverna möter dels på sin fritid och dels i skolan. LÄS MER