Sökning: "authenticity"

Visar resultat 1 - 5 av 322 uppsatser innehållade ordet authenticity.

  1. 1. How young consumers use retro brands and retro products to mediate and express discontent towards the present

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Olsson; Jacob Höglund; [2019-02-26]
    Nyckelord :retrofication; retro brands; retro products; nostalgia; enchantment; authenticity;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Hej Håkan! – en receptionsanalys av gymnasieelevers användning av litterära begrepp i en låttextanalys

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Elin Sundin; [2019-02-05]
    Nyckelord :Literaturreception; lyrikanalys; repertoar; literary transferkompetens; litterära begrepp; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : This paper examines the use of literary terminology in upper secondary school. The study consists of 13 students letters written to Håkan Hellström where they analyze the rock lyrics of his song “Din tid kommer”. The lyrics chosen contain a variety of metaphors, symbols, themes and messages. LÄS MER

  3. 3. The role of Authenticity in Anxiety, Depression and Quality of Life: An exploratory Cross-sectional study.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Loke Blomgren; Johan Strååht; [2019]
    Nyckelord :Authenticity; depression; anxiety; health-related quality of life; life satisfaction; adult romantic attachment; reflective functioning; mentalisation; insight.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine the relationship between authenticity and symptoms of anxiety and depression as well as health-related quality of life (HR-QoL) and life satisfaction in the context of the theoretically related constructs of adult romantic attachment, reflective functioning and insight in a convenience sample of Swedish adults. One hundred and ninety-one participants were recruited from various sources through a convenience sampling method. LÄS MER

  4. 4. Ett gränsland mellan privatliv, politik och att framstå som äkta : En kvalitativ studie i hur ungdomar upplever svenska partiledare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Burell; Charlotte Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram; party leaders; self-presentation; personal branding; authenticity; Instagram; partiledare; självpresentation; personligt varumärke; autenticitet;

    Sammanfattning : På Instagram postar idag svenska partiledare bilder som är av vardaglig karaktär och föreställer situationer och miljöer man vanligtvis inte brukar se en partiledare i. Vi ser dem spela pingis inför publik, vi ser dem ta promenader i skogen med familjen och vi ser dem iklädda supporterkläder på en landskamp. LÄS MER

  5. 5. Exploring the Relationship Between Personality, Gender and Preferences in Contemporary Office Workspace Design

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Peter O'Reilly; [2019]
    Nyckelord :Biophilia; Environmental Psychology; Evolutionary Workspaces; Flex-office; Gender; Green Enriched Office; Lean office; Office Design Preference; Personality; Self-Determination Theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : Objective: The study explores office workspace design preferences, and their psychological antecedents (personality and gender), among a sample of professionals before they have commenced work in an office environment – an approach not previously undertaken. Background: The physical environment of an office workspace and its design characteristics are important to employees’ psychological well-being. LÄS MER