Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 706 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Nicklasson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Kommodifiering; kroppsaktivism; influencers; influencer marketing; Instagram; postfeminism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER

  2. 2. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  3. 3. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  4. 4. Kulturreservatet Gunnebos öppna diken - en undersökning med avstamp i kulturhistorisk värdering och biologisk mångfald

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Mia Maria Nilsson; [2024-01-09]
    Nyckelord :ditches; cultural heritage; biodiversity;

    Sammanfattning : This essay was written with the knowledge that Gunnebo’s landscape management plan is in need of revision, mainly to adapt its maintenance to new research and updated national environmental goals. The cultural reserve’s ditches are mentioned in passing in the care plan but there is no overall or collective documentation of the ditches structure or origin. LÄS MER

  5. 5. Apprentissage et authenticité en français langue étrangère (FLE) – une étude sur l'effet motivationnel d'un échange linguistique

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Caroline Vuollet; [2024]
    Nyckelord :Échange linguistique; contexte d’apprentissage authentique; authenticité; motivation; apprentissage du FLE;

    Sammanfattning : For today's knowledge seekers, understanding the world around us is crucial. Being able to understand other cultures and different people's lifestyles, customs and practices opens up to a deeper understanding of the world and enriches us as individuals. Language is a big part of this. LÄS MER