Sökning: "authenticity"

Visar resultat 11 - 15 av 706 uppsatser innehållade ordet authenticity.

  1. 11. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  2. 12. Att höra och förstå : En läromedelsanalys av hörförståelseuppgifter i tyska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Lisa Nilsson; [2024]
    Nyckelord :hermeneutics; listening comprehension; exercise types; authenticity; second language learning; L2 learning;

    Sammanfattning : Communication is an integral part of our everyday life. In learning a new a language, there are a series of different skills that need to be mastered by a student to be efficient in the language. One of these skills is listening comprehension. Listening comprehension is the skill that students found the hardest to master and be confident in. LÄS MER

  3. 13. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  4. 14. Faces of Authenticity : A Comparative Analysis of Personalization Strategies in Shaping an Authentic Image of the Politician

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Karin Sillén; [2024]
    Nyckelord :personalization; privatization; emotionalization; survey experiment; perceived authenticity; Hillary Clinton; Bernie Sanders;

    Sammanfattning : The objective of this study is to investigate what type of personalization is more successful in shaping an authentic image of the politician. Two politicians; Hillary Clinton and Bernie Sanders have been chosen for the study. LÄS MER

  5. 15. En svart prick på vita duken Rasism, klass, hot och autenticitet i debatten om Ruben Östlunds film Play

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Emma Engström; [2023-11-23]
    Nyckelord :rasism; debatt; postkolonial teori; film; idéhistoria;

    Sammanfattning : In 2011, a swedish feature film namned Play, directed by Ruben Östlund, caused a cultural debate in the national daily press. The film was about a larger group of older black boys and a minor group of white boys, engaged in a game of power and threat that ended as a robbery. LÄS MER