Sökning: "authenticity"
Visar resultat 11 - 15 av 706 uppsatser innehållade ordet authenticity.
11. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER
12. Att höra och förstå : En läromedelsanalys av hörförståelseuppgifter i tyska
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Communication is an integral part of our everyday life. In learning a new a language, there are a series of different skills that need to be mastered by a student to be efficient in the language. One of these skills is listening comprehension. Listening comprehension is the skill that students found the hardest to master and be confident in. LÄS MER
13. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER
14. Faces of Authenticity : A Comparative Analysis of Personalization Strategies in Shaping an Authentic Image of the Politician
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The objective of this study is to investigate what type of personalization is more successful in shaping an authentic image of the politician. Two politicians; Hillary Clinton and Bernie Sanders have been chosen for the study. LÄS MER
15. En svart prick på vita duken Rasism, klass, hot och autenticitet i debatten om Ruben Östlunds film Play
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : In 2011, a swedish feature film namned Play, directed by Ruben Östlund, caused a cultural debate in the national daily press. The film was about a larger group of older black boys and a minor group of white boys, engaged in a game of power and threat that ended as a robbery. LÄS MER