Sökning: "autism spectrum disorder ASD"

Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade orden autism spectrum disorder ASD.

  1. 1. Fysisk aktivitet och sömn : Effekten av fysisk aktivitet på sömnsvårigheter hos barn och ungdomar med AST/ADHD - En systematisk litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Fysioterapi och beteendemedicin

    Författare :Oscar Laundal; Erik Eklund; [2024]
    Nyckelord :Physical activity; sleep; children; adolescents; randomized controlled trials; autism spectrum disorder; attention deficit hyperactivity disorder; physiotherapy;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sömnsvårigheter är vanliga hos barn och ungdomar med AST (autismspektrumtillstånd) och ADHD (attention deficit hyperactivity disorder). Fysisk aktivitet kan vara en intervention som förbättrar sömnen hos denna population. LÄS MER

  2. 2. Lush Mental Landscapes : effects of Horticulture Therapy on Depression, Anxiety Disorder, Post-Traumatic Stress Disorder and Autism Spectrum Disorder

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Katarzyna Domachowska; [2024]
    Nyckelord :mental disorders; horticultural therapy; effects of horticulture therapy on human; health; stress reduction; depression; anxiety; PTSD; ASD; therapeutic garden; hospital healing garden; effects of horticulture therapy on depression; effects of horticulture therapy on anxiety; effects of horticulture therapy on PTSD; effects of horticulture therapy on ASD;

    Sammanfattning : Every developing human brain is formed by the environment, which is why our surroundings are an important factor for mental health. The natural surroundings have been shown to enhance mood and reduce stress. Being in a natural environment offers a refreshing setting that enables the brain to recover from mental fatigue. LÄS MER

  3. 3. Barn med autismspektrumtillstånd, föräldrars erfarenheter och upplevelser

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Martina Tajani; [2024]
    Nyckelord :Autism Spectrum Disorder ASD ; children; parents; experiences; challenges; Autismspektrumtillstånd AST ; barn; föräldrar; upplevelser; utmaningar;

    Sammanfattning : Introduktion: Autismspektrumtillstånd (AST) är en komplex neurologisk funktionsnedsättning som börjar tidigt i livet, under spädbarnsåldern eller i barndomen. De största utmaningarna för individer med AST ligger inom områden för social interaktion och kommunikation med andra människor, samt repetitivt beteendemönster. LÄS MER

  4. 4. The Complex Nature of Reading Comprehension for Upper Secondary Students with Autism in EFL Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Henrietta Edlund; Rebecka Larsson; [2024]
    Nyckelord :reading comprehension; inference generation; autism spectrum disorder; English as a foreign language; working memory; scaffolding;

    Sammanfattning : In order to provide equal education to students with autism spectrum disorder (ASD) in Swedish upper secondary English as a foreign language (EFL) classrooms, support must be provided that adapts to their strengths and needs regarding reading comprehension. Multiple studies show that many upper secondary students with ASD in Sweden do not meet the knowledge requirements for passing grades in English, and require support in reading comprehension. LÄS MER

  5. 5. The Navigation of Inclusivity and Language Development : The Impact of Autism Spectrum Disorder in the English as a Foreign Language Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Aurelia Adio; Fatema Ali; [2024]
    Nyckelord :Neurodevelopmental disorders; English as a Foreign language EFL ; Disabilities; Neurodiversity; Inclusion; Accessibility;

    Sammanfattning : In today’s society, neurodevelopmental disorders (NDDs) have been researched in different areas of life. However, what has yet to be explored broadly is the correlation between the characteristics of various neurodevelopmental disorders and their possible impact on a primary school student’s language learning, speaking development, and inclusivity in the English as a Foreign language (EFL) classroom. LÄS MER