Sökning: "autobiografisk design"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden autobiografisk design.

  1. 1. Designprocessen och EU:s gröna Taxonomi : En autobiografisk studie

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linnea Grele; [2023]
    Nyckelord :EU; taxonomy; sustainable; green; design process; EU; taxonomi; hållbarhet; grön; designprocessen;

    Sammanfattning : Jordens medeltemperatur har stigit med över en grad sedan 1800-talets andra hälft. Stora företag i framförallt industrier har stor inverkan på utsläppen och kan göra betydande skillnad. LÄS MER

  2. 2. Living with Lipoedema : Designing Objects for the Body and Mind through First-Person Methods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sophia Anna Maria Hettich; [2022]
    Nyckelord :datasets; neural networks; gaze detection; text tagging; datauppsättningar; neurala nätverk; blickdetektering; texttaggning;

    Sammanfattning : This project follows a Research through Design approach and through autobiographical design explores the question of how Interaction Design can support Lipoedema patients, by helping them cope with their body image in everyday life. Building on the concept of self-management for people with chronic medical conditions and a conscious connection between body and mind, I created a set of artefacts. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  4. 4. Flow i fokus : processen att göra ett spel genom research through design

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Felix Bohlin; Niklas Persson; Daniel Wallin; [2012]
    Nyckelord :flow; flowleakers; research through design; autobiographical design; agile design; developer elements; flow; flowleakers; research through design; autobiografisk design; agil design; developer elements;

    Sammanfattning : Starting out as a minor form of amusement, the game industry has become one of the most lucrative andsuccessful in the entertainment business competing against giants such as television, movies and music.As the internal competition within the developer community grows companies work hard at discoveringnew ways to attract and keep customers. LÄS MER