Sökning: "autokommunikation"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet autokommunikation.
1. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2016 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 36 Antal ord: 14 757 Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organization Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljer sig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande. Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikation Metod: Kvalitativa respondentintervjuer Material: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER
2. Lagom eller Pondus? - En kvalitativ studie om hur olika diskurser problematiserar en nations kommunikativa arbete inom offentlig diplomati.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Public diplomacy is constantly developing in line with the ever-changing field of communications. The main focus of academic research in the field tends to gravitate towards the social sciences rather than the communication sciences. LÄS MER
3. Autokommunikation, meningsskapande och identitetsskapande i podcasts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
4. Medarbetare eller medborgare? - En kvalitativ studie i autokommunikation i Helsingborgs stad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur medarbetare i Helsingborgs stad upplever organisationens externa kommunikation. Mer specifikt undersöks hur organisationens Instagramkonto @helsingborgsstad upplevs och hur dessa upplevelser påverkar den autokommunikativa processen. LÄS MER