Sökning: "automatisk marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden automatisk marknadsföring.

  1. 1. Automagiskt Eller Problematiskt? : En kvalitativ studie om konsumenternas attityder till den insamling och användning av data som utgör automatiserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Björn Lundström; [2021]
    Nyckelord :Automatisk marknadsföring; personlig marknadsföring; kunddata; integritet och attityd.;

    Sammanfattning : Den pågående utvecklingen och de tjänster som den digitala tekniken medfört har resulterat i att det nu är än viktigare för företag att kunna leverera relevanta och träffsäkra erbjudanden. För att kunna skapa och leverera ett personligt innehåll på ett effektivt sätt krävs det enorma mängder data. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring som berättigat intresse - Intresseavvägning enligt artikel 6.1 f) dataskyddsförordningen som laglig grund för riktad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Fredrik Sedvall; [2021]
    Nyckelord :EU-rätt; IT-rätt; marknadsrätt; dataskyddsförordningen; GDPR; intresseavvägning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en revolution av marknadsföringsindustrin där personuppgifter kommit att utgöra en värdefull tillgång. Avancerad automatisk kartläggning och bearbetning av personuppgifter har gjort det möjligt för näringsidkare att skapa träffsäker riktad marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Understanding how automatized personalization with AI can drive value in B2B marketing : A case study of a Swedish industrial equipment manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elizabeth Anzén; Lukas Ekberg; [2020]
    Nyckelord :AI; B2B; Marketing Automation; Personalization; Value; Value Creation; AI; B2B; automatisk marknadsföring; personalisering; värde; värdeskapande;

    Sammanfattning : In the last decade, marketing automation, a tool for automatic personalization, has been gaining significant traction among marketing professionals. In parallel with the growing adoption trend, many marketing automation platform providers have been extending their offers to include AI features. LÄS MER

  4. 4. Programmatisk handel för optimering av trafikköp : En studie om att skapa ett verktyg som underlättar annonsering baserat på programmatisk handel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Oscar Bergling; Paulina Hollstrand; [2016]
    Nyckelord :Programmatic buying; Traffic optimization; Real-time bidding; Supply-Side-Platform; Google Trends; Online marketing; Google Adwords; Programmatisk handel; Google Adwords; Optimera trafikköp; CPM; Annonsering; Cost-Per-Mille; SSP;

    Sammanfattning : Online marketing has resulted in a paradigm shift in the advertisement industry. Programmatic buying is an emerging business model that is very promising for online advertising. In online advertising, revenue maximization is always a key matter for publishers. LÄS MER

  5. 5. Robot på Schneider Electric

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Industriell elektroteknik och automation

    Författare :Flamur Breznica; Hoong Hong; [2015]
    Nyckelord :accesspunkt; bärbar dator; surfplattor; mobiltelefoner; användargränssnitt; koppling; montering; elskåp; programmering; Robot; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Rapporten omfattar ett projekt som utförts hos Schneider Electric i Helsingborg där syftet var att använda en gammal robot med tre linjära axlar. Motorerna byttes ut och ett elskåp med Schneiders senaste produkter byggdes för att tillsammans samverka till att bli en fullständig enhet. LÄS MER