Sökning: "automotive advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden automotive advertising.

  1. 1. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ida Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Electric vehicles; Car commercials; Green capitalism; Green marketing; Multimodal discourse analysis; Environmental Communication; Elbilar; Bilreklam; Grön kapitalism; Grön marknadsföring; Multimodal diskursanalys; Miljökommunikation;

    Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER

  2. 2. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Nyckelord :Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER

  3. 3. White Nicotine Pouches of Freedom?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Malin Nilsson; Emmy Nordin; [2022]
    Nyckelord :Femvertising; Greenwashing; Healthwashing; Intention to Purchase; White Nicotine Pouches; Social Sciences;

    Sammanfattning : In today’s digital climate, consumers are constantly exposed to marketing and communication from companies and organisations. The increase in marketing has subsequently led to the birth of new, and in some cases, misleading advertising strategies, such as Greenwashing and Healthwashing. LÄS MER

  4. 4. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER

  5. 5. Prediction of Conversion Rates in Online Marketing - A study of the application of logistic regression for predicting conversion rates in online marketing.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Marcus Olausson; [2018]
    Nyckelord :Online marketing; conversion rates; logistic regression; latent variables; machine learning; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis was written in collaboration with an anonymous European automotive company, Company X, which uses online marketing as a part of their business model. In online marketing it is of inrest to estimate conversion rates, that is the quota of a population at an initial state that will go on to perform a certain action. LÄS MER