Sökning: "avhandling problemlösning"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden avhandling problemlösning.

  1. 1. Problem Solving Using Automatically Generated Code

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emir Catir; Robin Claesson; [2023]
    Nyckelord :automatic code generation; code accuracy; natural language processing; GitHub Copilot; CodePal; problem-solving; automatisk kodgenerering; kods träffsäkerhet; språkvetenskap; GitHub Copilot; CodePal; problemlösning;

    Sammanfattning : Usage of natural language processing tools to generate code is increasing together with the advances in artificial intelligence. These tools could improve the efficiency of software development, if the generated code can be shown to be trustworthy enough to solve a given problem. LÄS MER

  2. 2. Automating Deployments of Trusted Execution Environments

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gidófalvy Gordon Zsolt; [2023]
    Nyckelord :hardware TEE; Intel SGX; AMD SEV; SEV-SNP; automation; configuration management; Ansible; scripting; OS dependency management; automation tooling; system tooling; system administration; hardware TEE; Intel SGX; AMD SEV; SEV-SNP; automatisering; konfigurationshantering; Ansible; skript; hantering av OS-beroenden; verktyg för automatisering; systemverktyg; systemverktyg; systemadministration; hardware TEE; Intel SGX; AMD SEV; SEV-SNP; automatisering; konfigurationshantering; Ansible; skript; hantering av OS-beroenden; verktyg för automatisering; systemverktyg; systemverktyg; systemadministration;

    Sammanfattning : Hardware-based TEEs (Trusted Execution Environments) are gaining adoption and becoming more prevalent in today’s computing landscape. In a cloud-native world, where everything runs on ephemeral compute, having the luxury of experts setting up computation environments before running a workload is no longer a possibility. LÄS MER

  3. 3. Concept development and design for the integration of autonomous mobile robots : A contribution towards fully automated line feeding

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Brynjar Guðlaugsson; Erlen Anna Steinarsdóttir; [2021]
    Nyckelord :Autonomous Mobile Robot AMR ; Integration; Internal logistics; Line Feeding; Design; Autonom Mobil Robot AMR ; Integration; Internlogistik; Linjematning; Konstruktion;

    Sammanfattning : Automation is a key enabler of modern manufacturing. It can result in increased flexibility, safety, and reduced costs. Internal logistics processes have thus far been automated to a lower level compared to other processes in a manufacturing system. LÄS MER

  4. 4. The Future of Human-Robot Interaction : A socio-economic Scenario Analysis

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Benedikt Krieger; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Advancing research in an interdisciplinary field such as robotics is a complex undertaking. Seldom, it is moved beyond the scope of an individual science and the challenges from other fields of research are incorporated. Research on Human-Robot Interaction (HRI) is attributed interdisciplinarity and, thus, is a case in point. LÄS MER

  5. 5. Svårigheter med matematisk problemlösning ur ett elev- och lärarperspektiv : -En kvalitativ studie i årskurs 1-2 om elevers svårigheter i problemlösning samt hur lärare förebygger och följer upp elevernas svårigheter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Lisa Arverot; Kristine Winge; [2020]
    Nyckelord :problem solving; difficulties; preventive measures; follow-up work; problemlösning; svårigheter; förebyggande insatser; uppföljande arbete;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskapen om vilka svårigheter som kan uppstå vid problemlösning i matematikundervisningen och hur lärare förebygger och följer upp elevernas svårigheter. Vi har använt oss av en kvalitativ ansats och ett ramverk hämtat ur Mölleheds (2001) avhandling. LÄS MER