Sökning: "avhandling problemlösning"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden avhandling problemlösning.
1. Problem Solving Using Automatically Generated Code
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Usage of natural language processing tools to generate code is increasing together with the advances in artificial intelligence. These tools could improve the efficiency of software development, if the generated code can be shown to be trustworthy enough to solve a given problem. LÄS MER
2. Automating Deployments of Trusted Execution Environments
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Hardware-based TEEs (Trusted Execution Environments) are gaining adoption and becoming more prevalent in today’s computing landscape. In a cloud-native world, where everything runs on ephemeral compute, having the luxury of experts setting up computation environments before running a workload is no longer a possibility. LÄS MER
3. Concept development and design for the integration of autonomous mobile robots : A contribution towards fully automated line feeding
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Automation is a key enabler of modern manufacturing. It can result in increased flexibility, safety, and reduced costs. Internal logistics processes have thus far been automated to a lower level compared to other processes in a manufacturing system. LÄS MER
4. The Future of Human-Robot Interaction : A socio-economic Scenario Analysis
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Advancing research in an interdisciplinary field such as robotics is a complex undertaking. Seldom, it is moved beyond the scope of an individual science and the challenges from other fields of research are incorporated. Research on Human-Robot Interaction (HRI) is attributed interdisciplinarity and, thus, is a case in point. LÄS MER
5. Svårigheter med matematisk problemlösning ur ett elev- och lärarperspektiv : -En kvalitativ studie i årskurs 1-2 om elevers svårigheter i problemlösning samt hur lärare förebygger och följer upp elevernas svårigheter.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskapen om vilka svårigheter som kan uppstå vid problemlösning i matematikundervisningen och hur lärare förebygger och följer upp elevernas svårigheter. Vi har använt oss av en kvalitativ ansats och ett ramverk hämtat ur Mölleheds (2001) avhandling. LÄS MER