Sökning: "avmarknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet avmarknadsföring.

  1. 1. Utvärdering av ekonomisk lönsamhet idigital marknadsföring : En undersökning av företags nuvarande metodik ochförbättringspotential

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Mohammad Almasri; Kevin Hewer; Albin Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Profitability; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ; Digital marknadsföring; Lönsamhet; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ;

    Sammanfattning : AbstraktSyfte: Syftet med studien var att analysera hur företag kan förbättra förståelsen för denekonomiska lönsamheten i sina marknadsföringsaktiviteter, detta genom att undersöka hurföretag idag arbetar med att följa upp den lönsamheten av digital marknadsföring samtvilken förbättringspotential företag upplever att det finns kring sätten de arbetar på. Metod: En kvalitativ metod har genomförts i denna studie där fyra intervjuer hargenomförts med tre respondenter som arbetar med att utvärdera lönsamhet av digitalmarknadsföring. LÄS MER

  2. 2. RÖKNING DÖDAR : En kvalitativ studie om konsumenternas perspektiv på avmarknadsföringen mot cigarettförsäljningen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Minh Nguyen; Jacqueline Ait Zaid; [2020]
    Nyckelord :stimulus-respons; avmarknadsföring; rökning; varningsbilder; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Hälsoproblemen relaterat till rökning är ett problem som kräver många liv årligen och är ett problem i Sverige, liksom många andra delar i världen. Avmarknadsföring är en av flera lösningarpå detta problem. LÄS MER