Sökning: "avreglerade marknader"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden avreglerade marknader.

  1. 1. Handel, ojämlikhet mellan könen och fattigdom

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Kajsa Kynbråten; Linn Bergman; [2021]
    Nyckelord :Trade; Poverty; Gender inequality; Tiger economies; Mediation analysis; Handel; Fattigdom; Ojämlikhet mellan könen; Tigerekonomierna; Medieringsanalys;

    Sammanfattning : In recent decades, more and more countries have opened up to international trade and the effects it has on society is an area that is both studied and discussed to a large extent, without reaching consensus. Understanding the full consequences of trade is important in order to make political decisions and create fair trade agreements. LÄS MER

  2. 2. RFID for more effective and efficient train maintenance : A case study of a train depot in a deregulated market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Diana Henningsson; Olivia Wendel; [2019]
    Nyckelord :RFID; effective and efficient train maintenance; deregulated train markets; optimal utilization of train depots.; RFID; effektivt tågunderhåll; avreglerade tågmarknader; optimalt utnyttjande av tågdepåer.;

    Sammanfattning : In this master thesis the potential value of using RFID technology in train depots has been investigated. Train depots are a crucial part of the railway system as safe and timely traffic relies on the maintenance activities preformed in them. LÄS MER

  3. 3. Är personlighet rätt medicin? Varumärkespersonligheter och anseende på den svenska apoteksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Norén; Gustaf Anderson; Victoria Waldau; [2014]
    Nyckelord :Varumärkespersonligheter; marknadsföring; anseende; monopol; avreglerade marknader Brand Personalities; marketing; reputation; monopolies; deregulated markets; Business and Economics;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title Is personality the right medicine? – Brand personalities and repu- tation on the Swedish pharmacy market. Seminar date 2014-06-05 Course FEKH29 Business Administration: Degree Project in Marketing, Undergraduate Level, 15 University Credits Points (ECTS) Authors Gustaf Anderson, Jonathan Norén and Victoria Waldau, Advisor Clara Gustafsson Key words Brand Personalities, marketing, reputation, monopolies, deregulat- ed markets Purpose The purpose of our study is to investigate whether consumers per- ceive that the actors in the deregulated pharmacy market differ from one another in terms of brand personality and reputation. LÄS MER

  4. 4. Säljföretags platsannonser - att sälja en dröm?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Henrik Nordh; [2012]
    Nyckelord :Retorik; säljare; säljföretag; platsannonser; kommunikation; genus; berättelseanalys; Barthes; Eco;

    Sammanfattning : Köp och försäljning är grunden för marknadsekonomin. Ny teknik och avreglerade marknader ger möjligheter till nya former för försäljning. Telefonförsäljning är ett exempel på det. En del av säljföretagen kritiseras för dåliga anställningsförhållanden och oetiska försäljningsmetoder. LÄS MER

  5. 5. Lärdomar och effekter på avreglerade marknader – Apoteket nästa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Delaram Hormozastababady; [2010]
    Nyckelord :avreglering; monopol; konkurrens; Apoteket; konkurrenshinder; Juridical science; Rättsvetenskap; juridik; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Up to 20 years ago the norm in Europe was that domestic service industries such as telecommunications, internal air service, and mail was characterized by legal monopolies. Internationalization and the need for increased competition as a means to promote growth and consumer benefit, has meant that more and more markets have opened up to new entrants. LÄS MER