Sökning: "avsändarperspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet avsändarperspektiv.

  1. 1. “Let me De-influence you” : En kvalitativ studie av fenomenet De-influencing på TikTok

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Linnéa Björnbom; Josefin Appelberg; [2023]
    Nyckelord :De-influencing; Influencer Marketing; Corporate Social Responsibility; hållbarhetskommunikation; förtroende 1;

    Sammanfattning : I dagens samhälle bidrar influencers till den köphets och konsumtionskultur som råder på sociala medier. Som en protest mot detta uppkom fenomenet de-influencing på sociala plattformar i början av 2023. De-influencing fördömer konsumtionskulturen och sägs vara en motreaktion på traditionell influencer marketing. LÄS MER

  2. 2. Tillit genom hållbarhet : En kvalitativ studie av hur Axfood skapar tillit genom kommunikationen av deras hållbarhetsarbete under 2015.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Isabella Alveborg; [2016]
    Nyckelord :Hållbar; tillit; miljö; kommunikation; identitet; CSR; livsmedelsbranschen; ethos; retorik; etos;

    Sammanfattning : SYFTE: Uppsatsens syfte är att kartlägga på vilket sätt Axfood kommunicerar sitt hållbarhetsarbete, i avseende att se hur Axfood upprätthåller tillit genom sin kommunikation. Tillit är en viktig komponent i företagsverksamheten och därför vill jag belysa hur olika stilistiska kompositioner både kan främja och hämma tilliten till ett företag. LÄS MER

  3. 3. Samhällsnyttiga budskap i reklamform : Har påverkansfilmen potential att nå ut till flera?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Victoria Sahlin; [2015]
    Nyckelord :Påverkansfilm; audioviusella videoproduktioner; reklammodell; internet; samhällsnyttiga budskap; miljöfrågor.;

    Sammanfattning : I uppsatsen undersöks huruvida icke kommersiella påverkansfilmer på internet eventuellt skulle kunna anta ett mer reklamliknande format för att nå ut till flera. Frågeställningen delades upp i form av påverkansfilmens struktur som teman målgrupper, påverkan & effekt, längd, som reklam på internet, ambassadörer & avsändare, plattformar samt musik. LÄS MER

  4. 4. I Hyalta gastars sällskap : om konstvetenskapens diskriminering av kvinnliga målare ur den arbetande klassen på 1700- och 1800-talen

    Magister-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Inger Andersson; [2011]
    Nyckelord :allmoge; arbetarklass; Bengta Persdotter i Hyhult; borgerlig; den andre; etnicitet; etnologi; feminism; folkkonst; historiografi; horror vacui; ideologi; kanon; kapitalism; klass; konst; konsthistoria; konstnärlig kvalitet; konstvetenskap; kön; liberalism; medelklass; nationalism; smuts; sydsvenskt bonadsmåleri;

    Sammanfattning : I uppsatsen läggs ett intersektionellt perspektiv på konsthistorien. Det sker genom en belysning av det sydsvenska bonadsmåleriets undanskymda plats i allmänhet och de kvinnliga bonadsmålarnas osynliga roll i synnerhet. Uppsatsen består av fyra kapitel. LÄS MER

  5. 5. ”Storyn” och ”Cocktailpartyt” : En kvalitativ jämförelse av Max och Saltå Kvarns miljö- och hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Emelie Adamsson; Emma Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; miljö; kommunikation; miljöidentitet; CSR;

    Sammanfattning : SYFTE: Uppsatsens syfte är att undersöka drivkrafterna bakom företags miljö- och hållbarhetskommunikation. Vi vill även visa på betydelsen av trovärdighetsfrågan i relation till kommersiella intressen och hur den påverkar kommunikationen. LÄS MER