Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Factors Behind Successful Software-as-a-Service Integrations : A Case Study of a SaaS Integration at Scania

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :William Axbrink; [2022]
    Nyckelord :SaaS; Integrations; Implementation; Factors; Key Components; API; Contractors; SaaS; Integrationer; Implementering; Faktorer; Nyckelkomponenter; API; Leverantörer;

    Sammanfattning : The topic of this thesis is to evaluate Software-as-a-Service (SaaS) integrations in order to create a set of guidelines to help ease the integration of SaaS systems into internal in-house developed systems. It was achieved by performing a case study on a successful SaaS integration to locate relevant success factors to incorporate into upcoming SaaS integrations. LÄS MER

  2. 2. Minimering av ditionitdoseringen i linje 12 : Optimering av kemikalieanvändning för pappersblekning på Hallsta pappersbruk

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kemi - Ångström

    Författare :Matilda Borg; Agnes Axbrink; Amanda Rensmo; Julia Sundmark; Alexandra Ulander; [2020]
    Nyckelord :papper; blekning; ditionit;

    Sammanfattning : Manufacturing of paper is a large industry in Sweden. At Hallsta paper mill dithionite is used to bleach the thermo mechanical pulp (TMP) at their production line 12. The purpose of this work was to minimize the addition of dithionite while maintaining the brightness of the produced paper. LÄS MER

  3. 3. Behöver allt verkligen vara omni? - En explorativ studie om kundens upplevelser av likheter och skillnader i en omnikanalkontext.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Antonia Axbrink; Märta Wåhlstedt; [2018]
    Nyckelord :Omni-channel; Channel Integration; Seamless shopping experience; Multi-channel;

    Sammanfattning : Today most companies and retailers use more than one channel to reach out with their products and services to their customers (Neslin et al, 2006). There are different levels of integration between the different channels (Cao & Li, 2015), where omni-channel is at the end of the spectrum of integration (Verhoef, 2015). LÄS MER

  4. 4. Personlighet och åldrande : Stabilitet och förändring under en 12-årsperiod

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Peter Axbrink; Jon Lindén; [2017]
    Nyckelord :personality change; personality stability; maturity principle; mean level change; rank-order stability; elderly; five-factor model; personlighetsförändring; personlighetsstabilitet; mognadsprincipen; medelvärdesförändring; rangordningsstabilitet; äldre; femfaktormodellen;

    Sammanfattning : Personlighet är per definition relativt stabila mönster av tankar, känslor och beteenden men det finns även klara belägg för att personlighet kan ändras under hela livsloppet. Exakt hur stabil personligheten är och vilka förändringar som sker hos äldre individer är däremot inte klarlagt. LÄS MER

  5. 5. FEMTIO NYANSER AV KÖNSIDENTIET - En undersökning av makt och könsidentitet i filmen ”Fifty Shades of Grey”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Elin Pettersson; Karin Axbrink Cederholm; [2016-02-19]
    Nyckelord :Könsidentitet; makt; heterosexuell; matris; performativitet; maktasymmetri;

    Sammanfattning : In this thesis we examine gender identity and power asymmetry in negotiation in the film Fifty Shades of Grey. For the purpose of this study we ask these following questions: · Which power asymmetries and gender identities are demonstrated in the meeting between the characters Anastasia and Christian? · How do each of the character react to the power asymmetries, and how can that be understood in relation to gender identities? To examine gender identity and power asymmetry, we apply the theories of Judith Butler and Michel Foucault. LÄS MER